Cukrář.cz

Reklama



HOGAKA - 50 roků - Karlsruhe

fiogf49gjkf0d

Odborný veletrh v německém Karlsruhe má ve svém názvu zašifrován japonsky znějící název, jehož  zkratky avšak prozaicky vyjadřují výstavní témata, kterými byly hotelnictví, gastronomie, catering. Již rovná půl stovka výstav se uskutečnila v téměř třistatisícovém městě, ve spolkové zemi Baden-Württemberg, jež je pro svoji vnitřní a vnější zeleň přezdíváno „velkoměstem v zeleni“, která zabírá více než 800 hektarů, což je 60 procent městské plochy.

HOGAKA tentokrát slavila průběžnou premiéru díky nově zbudovanému výstavnímu areálu, který se tak stal nejmodernějším veletrhem v oblasti jihozápadního Německa. V prostředí novotou vonícího výstaviště předvedla každá z uvedených profesí maximum možností ze svého oborového repertoáru, a to jak po praktické stránce, tak i v podobě pro dnešní dobu již nezbytných odborných fór s nejmodernějšími poznatky gastronomických know how.

Právě při příležitosti otevření nového areálu se potvrdila skutečnost rychle narůstajícího trendu tržního segmentu, který  kreativně reaguje na zákaznický požadavek po moderní gastrotechnice, zdravé výživě, novinkách a odborných informací z kulinářského prostředí.

Velká pozornost byla věnována kávě a přístrojům spojených s tímto společenským nápojem, neboť v Německu je pití kávy již skoro národním rituálem a její spotřeba na hlavu předčí dokonce pivo v jehož konzumaci zaujímají Němci druhé místo v Evropě (po Češích)!

275 vystavovatelských subjektů se prezentovalo ve třech halách na ploše 16 500 čtverečních metrů. (Další haly se nalézají ve výstavbě).
To, že téma komunikace s hostem může vyplnit dobu několikahodinového semináře, předvedli zástupci speciálně zaměřeného oboru, ve kterém posluchač audiovizuálně vešel do tajů psychologie vztahu obsluhy a hosta, kterých si v normálním běhu návštěvy restauračního zařízení mnohdy ani nepovšimne.
V cukrářském oboru fundovaným způsobem ze své praxe spojil neobvyklým způsobem od sebe velmi odlišné poživatiny kterými jsou čokoláda a víno, exmistr světa cukrářského oboru Bernd Seifert.

Jednotlivé prvky kulinařiny v nepřeberném množství své nabídky se dostávají do zorného vjemu strávníka prostřednictvím chuti. Proto chuťové složce potravin byla vyhrazena celá jedna hala, kde se návštěvník mohl seznámit, včetně ochutnávky, s nepřebernou řadou do různých podob vyladěných chutí standardních jídel, či ochutnat vzorek různých regionálních pokrmů.
To, že jídelní úkon není pouhým stravovacím aktem, a že pro různé příležitosti se i jídla odlišně servírují, není žádnou novinkou.
Ale že je možné v tomto až rituálním obřadu pokaždé nalézt  neotřelý způsob novátorství nás přesvědčila prezentace pod názvem „Prostřený stůl“, kdy bylo možné si vybrat způsob stolování pro příležitosti různých oslav typu konferencí, zásnub, svateb, křtin, rodinných událostí, smutečních akcí apod.

V dnešní době  žádný mezinárodní veletrh nemůže vynechat pořádání gastronomické soutěže. Nejinak tomu bylo i na HOGACE v Karlsruhe, kterou svojí účastí poctil i český kuchařský tým CULINARY NESTLÉ TEAM, jehož práce byla oceněna stříbrnou medailí (bližší podrobnosti viz. reportáž Postříbřené manévry…)



Ukázka práce Německého teamu: Regentenbau Bad Kissingen



 


CULINERY NESTLÉ TEAM - Věra Kocincová

 



Dnes je pátek pátek 19. dubna 2024
svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.