Cukrář.cz

Reklama



Mezinárodní gastronomický veletrh 2000

31.12.2001 | Autor: Ing. Karel Hamer | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených
fiogf49gjkf0d
Trojnásobek tří šťastných čísel vytvořil již 21. ročník mezinárodního potravinářského veletrhu Salima v Brně, která v doprovodu dalších gastronomických akcí IBUCOB, FRUVEX, PIVEX VINEX a INTECO vytvořila šestici zastřešujících názvů pro absolutní paletu gastronomických oborů.
Odbornou gesci nad gastronomickými veletrhy převzalo Ministerstvo zemědělství ČR a Agrární komora ČR, záštitu Hospodářská komora ČR a Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
Globalizace beroucí světový ekonomický vývoj ztečí, dala i v Brně pocítit, že vzrůst objemu ponižuje počet kvantity, což je přirozeným důsledkem koncentrace výrobců do větších celků a méně obsazené výstavní plochy.
Brněnský veletrh byl v kulatém dvoutisícím roce o jeden den kratší oproti minulým ročníkům, ale přesto branami výstavního areálu prošlo asi padesát tisíc návštěvníků a byl zaregistrován mimořádný počet oficiálních účastníků z 15 zemí v 19 expozicích.
Statistické údaje hovoří o 1 353 zúčastněných firmách, 36 zúčastněných zemích, 34 960 m2 výstavní plochy a 623 akreditovaných novinářích.
Brněnská přehlídka potravinářských produktů a techniky s přídavným názvem mezinárodní, naplnila tento termín beze zbytku, když v registraci zúčastněných zemí z řad vystavovatelů, návštěvníků i novinářů byli zástupci z dálav jako jsou Kanada, Jižní Afrika, Indie, USA apod.
Cukrářský obor spadající do kompetence mezinárodního veletrhu IBUCOB byl reprezentován opět širokým záběrem mnoha firem jak z tuzemska, tak i zahraničí.
Zmrzlinářskou oblast již tradičně zastupovala firma PreGo z Hradce Králové, zastupující italskou firmu PreGel, která předvedla mimo jiné základy pro výrobu světlé a tmavé zmrzliny z pražených oříšků, jejichž kombinace ve vaničce (světlá - bianco zmrzlina jako vnitřní pruh a dva tmavé pruhy - nero zmrzlina) vzhledově vytváří vjem a barevnou kombinaci shodnou s nugátovým bonbonem.
Prego se prezentovalo též novou řadou toppingů s minimálním obsahem ovoce 30 % v originálním balení- plastových láhvích, které jsou opatřeny čepičkou, zabraňující unikání obsahu z láhve. Mezi ovocné topinggy patřily např.: maracuja, broskev, banán, či příchutě vanilky a curacao.
Rovněž pro přípravu ovocných zmrzlin bez nutnosti přídavku čerstvého ovoce byly od královohradecké firmy nabídnuty nové ovocné pasty TANTAFRUTTA 2000 PreGel s vysokým obsahem ovoce (např.: meloun, maracuja, kiwi, jahoda apod.).
Ani tentokrát ve výstavní expozici u PreGelu nechyběla populární PREGELINA,
PreGel, vyvinutá ve vývojové dílně společnosti. Přípravek, který již zdomácněl v mnoha cukrářských výrobnách pomohl vyřešit rébus týkající se uchování čerstvého ovoce, které je např. složkou různých ovocných salátů, při nízkých i vysokých teplotách i po dobu několika dní bez hnědnutí, vysýchání a při zachování jeho přirozené, chuti i nutriční hodnoty.
Exponát firmy MEC 3 zaujal kromě tradičního zmrzlinářského artiklu,svým
mléčno-karamelovým koncentrátem DULCE DI LECCE. Jedná se o argentinskou národní pochoutku, která vznikne vařením mléka, které se vaří cca 6 -7 hodin při teplotě 104 - 106 oC s minimálním přídavkem cukru (glukózy nebo sacharózy). Tento koncentrát se používá v cukrařině, k výrobě zmrzlin (jak k dochucování, tak i na dekoraci - na zmrzliny, dorty, řezy apod.).
FRUJO a.s., Tvrdonice, zabývající se konzervací ovocných komponentů aseptickým způsobem, tradičně na svém postu předvádělo emulze do limonád v podobě ovocných, čokoládových a likérových příchutí. Určitou pozoruhodností byla skutečnost v podobě absence mlékárenských firem Kunín, Jihočeské mlékárny a Olmy, naznačující určitý krizový stav v této oblasti, kdy právě tvrdonická firma svými vystavovanými výrobky mající návaznost na zmíněné firmy, jejich absenci zčásti suplovala. Nezbytností byla prodejní nabídka 60 druhů zmrzlin, kterou má Frujo zařazenu do svého výrobního programu. Svůj nabídkový sortiment rozšířilo FRUJO do obchodních sítí Makro, Dr. Oetker a KHV.
FABBRI se taktéž prezentovala nabídkou mnoha typů zmrzliny. Návštěvníci měli možnost ochutnat jahodový sirup FRAGOLOSA obsahující i celé jahody, který je vhodný pro povrchovou dekoraci dortů, pohárů atd.
Zajímavá byla řada DECORI, což je škála výrobků určených pro barvení, zdobení, kreslení a psaní na koláče a pudingy.
Zajímavou specialitou firmy jsou tzv. "BABÁ" s chutí rumu. Jedná se v podstatě o piškotové kuličky v rumu, které jsou vhodné do zmrzlinových pohárů.
Královodvorská CARLA předvedla širokou tradiční čokoládovou nabídku, se kterou mimo jiné slaví úspěch ve svém exportním programu.
Výstavní i prodejní akci předváděli cukrářské obci dobře známé firmy FIALA - prodejce surovin a nejširšího sortimentu profesionálních pomůcek pro cukráře, Ing. Vítek, zabývající se obdobným sortimentem, který svoji expozici obohatil o předváděcí vystoupení v podobě výroby a dekorace v provedení Labské hotelové školy. Do této řady je potřeba zahrnout firmu CS GOSTOL BRNO, dodavatele zařízení a pomůcek pro cukrárny a pekárny. Tato firma předváděla nový typ horkovzdušné pece na 5 nebo 7 plechů vhodnou pro aplikaci v cukrářské výrobě.
NOVICOM Praha předvedl nabídkovou eskalaci v podobě kompletní sortimentu pro výrobu zmrzlin teplou i studenou cestou, stabilizátorů, polev a toppingů. Další zákaznickou nabídkou byl ztužovač do šlehaček, fond bílé čokolády a karamelu. Pražská firma rozšířila svůj akční rádius i do oblasti čokoládových dekorů, skládající se z tmavé, mléčné a bílé čokolády.
AROMA PRAHA a.s. zabývající se výrobou vonných achuťových látek, potravinářských barev a sirupů, předvedla širokou nabídku svého tradičního sortimentu, se pochlubila novinkou, výrobkem z hlívy ústřičné- posilujícím imunitu organismu a obranyschopnosti kůže.
Nejpočetnější skupina návštěvníků se rekrutovala z řad odborníků, kteří tvořili 75 % veškerého osazenstva. Jejich hlavním záměrem bylo získat informace o novinkách a vystavovaném oboru jako celku nebo v jeho užší oblasti, dále o cenách, navázání obchodních kontaktů, získání informací o výrobkách a službách a navázání obchodních kontaktů.
Spolupráce mezi BVV a jeho majoritním vlastníkem Messe Düsseldorf přináší své plody. Předseda představenstva a.s. BVV Karl Wiesmer hovořil o velkém významu jaký kladou členové vedení a představenstva Messe Düsseldorf na prosperitu BVV, které by měly směřovat do podoby prioritního střediska výstavnictví a veletržnictví ve střední a východní Evropě.
Velkou pozornost rozvoji výstavního areálu a jeho činnosti věnuje též představenstvo města Brna, které se hodlá spolupodílet na zdárném průběhu následných ročníků úpravou příjezdové komunikace do podoby mimoúrovňové křižovatky v těsné blízkosti areálu, zlepšením a zvětšením objemu parkovacích ploch, zavedením pravidelného leteckého spojení a lepšího propojení s Vídní.
V letošním roce má být dokončen nový pavilon V, jenž bude patřit mezi největší výstavní objekty. Od příštího roku dozná změnu i oficiální oslovení veletržní akciová společnost, která se bude představovat pod novým názvem "Veletrhy Brno"
Od příštího ročníku dojde k termínové změně pořádání veletrhu IBUCOB, který bude pořádán v obroční periodě. Tento požadavek vzešel od Společenstva řezníků a uzenářů Čech, Moravy a Slezska a Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů ČR. Další termínovou změnou je pořádání potravinářského veletrhu v roce 2001 ve dnech 6. - 9. března.
Mezinárodní gastronomický veletrh 2 000 v Brně potvrdil vzestupnou tendenci významu této gastronomické megaakce, která ve své stoupající křivce podle názoru domácí i zahraniční klienteli, směřuje ke kulminačnímu bodu mezinárodního respektu a uznání.


Dnes je sobota 20. července 2019
svátek slaví Ilja, zítra Vítězslav

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2019 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.