Cukrář.cz

Reklama



SIGEP 2020 - Zmrzlinářský gigant FABBRI / - 3.

02.03.2020 | Autor: Jiří V. Řezáč | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených

 

V roce 1905 ve vsi Portomaggiore nedaleko města Ferrara, kupuje pětačtyřicetiletý Genaro Fabbri, otec dvou synů Alda a Romea, starou drogeriii v jejíž spodním prostoru se nacházel i vinný sklep. Tento skromný obchůdek posléze mění na obchod s likéry a na vývěsním štítu se nalézá nápis PALÍRNA DESTILÁTŮ A LIKÉRŮ G. FABBRI.
Firma v průběhu dalších let se rozšiřuje o produkci marmelády a na rozvoji provozu se stále více podílí i oba synové, kteří se začínají aktivizovat ve výrobních a prodejních námětech. To byla doba, kdy zakladatel společnosti Genaro Fabbri dosáhl věku 73 roků a vedení firmy svěřuje do ruk obou synů. V roce 1933 rodinný podnik mění název na znění Firma G. Fabbri & synové Aldo a Romeo.

Rokem 1935 zažívá společnost Fabbri výrazný vzestup a silnou stránkou její produkce se stává zpracování višní.
V roce 1947 navyšuje firma produkci se zaměřením na višňové sirupy se vzestupným ekonomickým růstem a hospodářskou stabilitou se stává na apeninském poloostrově významným pojmem, mění se akciovou společností se změnou názvu na G. Fabbri SpA. Její výrobní program se rozšiřuje o novou činnost zvanou Cremolati, tj. přípravků pro výrobu zmrzliny.

Ke slovu se dostává další generace a nová krev a bystřejší zrak posouvá dění ve Fabbri o další vývojový krok. V dosavadní činnosti, která vrcholí rokem 1952, dochází k rozšíření výroby o  nový sortiment ovocných past a krémů a ke slovu se dostává rovněž výroba zmrzliny.
Ta je postavena na velmi dobrých výrobních základech a předchozích sofistifikovaných poznatků se surovinami a výsledných produktů.
Tento úspěch dostává významné posílení prostřednictvím televizního pohádkového seriálu pro děti, v němž kreslená zvířecí komiksová postavička během svých komických exhibicí se občerstvuje zmrzlinou z keramické nádoby s reklamním nápisem FABBRI.
Takovýto rozměr propagace  - nyní už lze hovořit o zmrzlinářské společnosti v plném rozsahu -  by Fabbri neudělala ani v Americe.

Padesátá léta se dělí o vládu se šedesátými, a ve zmrzlinářské velkospolečnosti přebírá žezlo již třetí generace potomků Fabbrových.
Podnikatelský rodový gen po zakladateli Genaru Fabbrim a prvních následovníků Alda a Romea, se naštěstí přenášel na další pokračovatele rodu, kteří v té době již ve světově proslulé firmě, nalézali své životní poslání a do jejího dalšího chodu vkládali v plném rozsahu své schopnosti, elán mládí a nadšení pro další rozvojové poznatky. V roce 1961 mění společnost místo svého působení do oblasti Portomaggiore, kde působí dodnes.
Firma se rozrůstá do stále většího rozměru, jehož plošná výměru přesahuje hranici 180 000 čtverečních metrů.

Značka Fabbri se stává známá v milionech italských rodinách díky svému zmrzlinovému programu, včetně mnohočetných surovinových přípravků, potřeb a doplňků.
Rok 1980 je rokem kdy významový pojem Fabbri se přenáší přes vodní plochu Atlantického oceánu, ale zároveň i proti směru otáčení Zeměkoule, kdy expanduje na asijskou pevninu.
Téměř každý dopad zápalné jiskry obchodní expanze italské zmrzlinářské společnosti znamená vzplanutí obchodní vatry s logem Fabbri. V době kdy si běh času poznamenává na své nekonečné pouti rok 1990, a kdy firmu vlastní již čtvrtá generace Fabbriů, počet zaměstnanců dosahuje čísla 250, výrobních linek  lze napočítat 17 a balicích 23.

Průběh 90. let lze charakterizovat jako výrobní nástup dalších produktů, mezi které náleží mléčné výrobky, mixované produkty, nápoje, koncentráty, různé sorty káv, čajů a čokolády.
V prostorách firmy Fabbri vzniká naukové středisko výroby zmrzliny a cukrářských výrobků, kde se um této značky prostřednictvím pojízdných výukových středisek šíří prostřednictvím jeho absolventů do dalších obchodních prostor.

V novém tisíciletí je značka Fabbri již ustáleným pojmem zmrzlinářského světa s doprovodnými prvky své činnosti.
Rok 2005 je významným výročím jaké může v trvání firmy být, protože v tomto roce slaví FABBRI století své působnosti na potravinářské scéně v celosvětovém rozsahu. Její věhlas ji umožňuje vstup i na výsluní filmového festivalu v Benátkách pod názvem „CENTO ANNI FABBRI“ (století Fabbri).

V současnu  rodinný holding Fabbri, kde se ve vedení vystřídalo již 5 generací, zaujímá pozici přední zmrzlinářské firmy, se vyznačuje produkcí 130 tématických výrobků dodávaných do více než 100 zemí. Je držitelem Košer certifikátu (židovská potravinářská norma) a Halal certifikátu (muslimská potravinářská norma). A je rovněž držitelem mezinárodních norem UNI EN ISO 14001, UNI EN ISO 9001: 2015, IFS and BRC.
V tomto  roce - 2020 -  společnost G. Fabbri SpA oslavila již 115 výročí svého vzniku a dobu působnosti na světovém trhu.


Dnes je úterý úterý 19. března 2024
svátek slaví Josef, zítra Světlana

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.