Cukrář.cz

Reklama



Evropský soud odmítl firmě Wrigley registrovat známku Doublemint

29.10.2003 | Autor: ČTK | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených
fiogf49gjkf0d

Nejvyšší evropský soud dnes odmítl americkému výrobci žvýkaček Wm. Wrigley Jr. Co. registrovat známku Doublemint. Američané tuto známku používají už 89 let a chtěli si ji zaregistrovat i v Evropě. Evropský soudní dvůr však případ vrátil soudu nižší instance. Soudci v Lucemburku svůj závěr vysvětlili tím, že Doublemint není ochranná známka v pravém slova smyslu, ale jen název, který popisuje produkt. "Označení nelze v určité komunitě registrovat jako ochranou známku, pokud jeden z možných významů může znamenat vlastnosti určitého zboží," tvrdí soud. Ačkoliv název, který jen popisuje výrobek, obecně nelze jako ochranou známku registrovat nikde v Evropské unii, soud první instance už dal jednou firmě Wrigley za pravdu. Američané totiž argumentovali tím, že Doublemint není jen popisem určitého druhu zboží. Nejvyšší soud ale tento výklad zrušil. Mluvčí Wrigley z ústředí firmy v Chicagu uvedla, že podnik má na věc zcela jiný názor. Doublemint je podle něj název, který je úzce spjatý s firmou Wrigley už téměř 100 let. Wrigley tvrdí, že název je nejednoznačný a že může evokovat, že ve žvýkačce je buď dvojnásobné množství máty, anebo dva různé druhy máty. Žvýkačky Doublemint z produkce firmy Wrigley jsou k dostání prakticky ve všech obchodech s potravinami ve svém typickém zeleném obalu s motivem šipky. Wrigley už má tento název registrovaný ve 14 z 15 států Evropské unie. Ochranná známka pro celou unii souhrnně by jí tedy snížila náklady. Agentura Reuters se v této souvislosti zamyslela nad tím, zda rozhodnutí evropského soudu povýšilo značku Doublemint na běžné anglické slovo. Podle oxfordského slovníku angličtiny, který je v anglistice považován za nejvyšší autoritu, bylo slovo Doublemint dosud použito pouze v souvislosti se žvýkačkami.


Dnes je úterý 25. února 2020
svátek slaví Liliana, zítra Dorota

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2020 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.