�l�nek ze serveru Cukr��.cz (www.cukrar.cz)


V�echna pr�va vyhrazena (c) 2001 V�trn�k, s.r.o.
Upozorn�n�: Doslovn� ani ��ste�n� p�eb�r�n� tohoto materi�lu nen� povoleno bez p�edchoz�ho p�semn�ho svolen� spol. V�trn�k, s.r.o.
Takto vyti�t�n� str�nka nen� dokladem shody vyti�t�n�ho textu se skute�n�m �l�nkem a jako takov� nem��e ani b�t pou�ita.


Evropský soud odmítl firmì Wrigley registrovat známku Doublemint

Autor: ÈTK
Datum vyd�n�: 29.10.2003
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=486

Nejvyšší evropský soud dnes odmítl americkému výrobci žvýkaèek Wm. Wrigley Jr. Co. registrovat známku Doublemint. Amerièané tuto známku používají už 89 let a chtìli si ji zaregistrovat i v Evropì.

fiogf49gjkf0d

Nejvyšší evropský soud dnes odmítl americkému výrobci žvýkaèek Wm. Wrigley Jr. Co. registrovat známku Doublemint. Amerièané tuto známku používají už 89 let a chtìli si ji zaregistrovat i v Evropì. Evropský soudní dvùr však pøípad vrátil soudu nižší instance. Soudci v Lucemburku svùj závìr vysvìtlili tím, že Doublemint není ochranná známka v pravém slova smyslu, ale jen název, který popisuje produkt. "Oznaèení nelze v urèité komunitì registrovat jako ochranou známku, pokud jeden z možných významù mùže znamenat vlastnosti urèitého zboží," tvrdí soud. Aèkoliv název, který jen popisuje výrobek, obecnì nelze jako ochranou známku registrovat nikde v Evropské unii, soud první instance už dal jednou firmì Wrigley za pravdu. Amerièané totiž argumentovali tím, že Doublemint není jen popisem urèitého druhu zboží. Nejvyšší soud ale tento výklad zrušil. Mluvèí Wrigley z ústøedí firmy v Chicagu uvedla, že podnik má na vìc zcela jiný názor. Doublemint je podle nìj název, který je úzce spjatý s firmou Wrigley už témìø 100 let. Wrigley tvrdí, že název je nejednoznaèný a že mùže evokovat, že ve žvýkaèce je buï dvojnásobné množství máty, anebo dva rùzné druhy máty. Žvýkaèky Doublemint z produkce firmy Wrigley jsou k dostání prakticky ve všech obchodech s potravinami ve svém typickém zeleném obalu s motivem šipky. Wrigley už má tento název registrovaný ve 14 z 15 státù Evropské unie. Ochranná známka pro celou unii souhrnnì by jí tedy snížila náklady. Agentura Reuters se v této souvislosti zamyslela nad tím, zda rozhodnutí evropského soudu povýšilo znaèku Doublemint na bìžné anglické slovo. Podle oxfordského slovníku angliètiny, který je v anglistice považován za nejvyšší autoritu, bylo slovo Doublemint dosud použito pouze v souvislosti se žvýkaèkami.


Vytisknuto dne 26.04.2024 ze serveru
Cukr��.cz (www.cukrar.cz)
Konec �l�nku