Cukrář.cz

Reklama



Čím hloupější tím bohatší aneb oddělme zrno od plev

fiogf49gjkf0d

 

                Do titulu článku je možné dosadit i jiné slovo. Např. čím línější, neschopnější atd. Bohužel faktor zdlouhavé opravy má odraz ve strmém nárůstu v hodinovém sazbě výkonu. Když vezmu v potaz např. hodinovou sazbu 300 Kč, a obratný servisman s opravárenskou intuicí zvládne opravu poruchy za 5 minut a přesně v této časové hodnotě by i úkon kalkuloval, vydělá 25 Kč.

Oproti němu opravárenské nemehlo, hledající a provádějící stejnou operaci 4 hodiny, vydělá 1200 Kč. Kromě toho účtuje dvakrát cestu k zákazníkovi, a činí si navíc nárok na stravné.

A to ještě takovýto "odborník" nevědoucí si rady, předstírá před zákazníkem fundovanost problému, a potažmo i své osoby, a díl odváží do "specializované dílny," kde si nechá zkušenějšími kolegy vysvětlit nebo si přečte, že jedna a jedna se rovná dvěma.

 Maně si vzpomínám na svého bývalého mladého učitele z ruštiny, který hrál ve své době divizní fotbal. Ruskému jazyku rozuměl asi tak na úrovni třídního trojkaře.

Aby se před námi nezesměšnil, nikdy nás nezkoušel před tabulí, a zkoušky probíhaly pouze písemnou formou.

Sešity s diktátovým zadáním si odnášel domů, kde - jak jsme se od něho mnohem později dozvěděli - opravy a hodnocení prováděla jeho přítelkyně, středoškolská studentka. Předností tohoto učitele z našeho mládežnického pohledu bylo, že k nám byl velmi kamarádský, netrápil nás zkouškami, hrál dobře fotbal a umožňoval nám vstup na zápasy zdarma. Měli jsme ho velice rádi.

            V doznívající éře komunismu již panoval ve službách určitý pořádek.

V každé provozovně se nacházel na viditelném místě ceník s údaji za úkon a dobou opravy.

Jestli se v problému rádoby odborník opakovaně šťáral déle, tak nejenže sklidil posměch svých kolegů, ale i v problematické éře propouštění dostal padáka nebo byl alespoň předisponován na manipulační práce do skladu.

Co tedy se vzniklým problém? Bohužel v době, kdy bývalý řadový řemeslníček se stal panem "podnikatelem," zdá se, že tito tzv. odborníci stojí za bukem a my jsme odkázáni na jejich milost či nemilost.

Není tomu tak. Možností je více a vedou přes profesní komory, které se u některých odvětví rozbíhají i třeba zatím pozvolna. Některé malé firmy jsou do jisté míry filiálkami větších firem, a tyto jsou zase zástupcem investorských firem. A zde se otevírají široké možnosti na postih těchto "nicmochrů." Velice dobrá je i prevence formou "tamtamového systému," kdy v širším okruhu kolegů si sdělujeme informace o různých firmách a vzájemně si je doporučujeme či odmítáme.

Kromě toho je našimi servery v rozpracování iniciativa návrhu o odměňování ve službách prostřednictvím úkonu a ne výhradně hodinovou sazbou, která umožňuje preferenci neschopných opravářů a potlačuje skutečné odborníky. Tato iniciativa je nasměrována do legislativních sfér.

            A v neposlední řadě je zde i právní ochrana. A protože od vás dostáváme dopisy či telefonáty s poukázáním na obdobné problémy, a na podkladě i námi zažitého případu neschopného opraváře, kdy jsme jednoznačně uměle nakalkulovanou práci odmítli proplatit, rozhodli jsme se na našich internetových serverech zavést právní ochranu spotřebitele.

V současnosti je rozpracován námět s právním specialistou a po doladění detailů vám bude naše poradna k dispozici. titulu článku je možné dosadit i jiné slovo. Např. čím línější, neschopnější atd. Bohužel faktor zdlouhavé opravy má odraz ve strmém nárůstu v hodinovém sazbě výkonu. Když vezmu v potaz např. hodinovou sazbu 300 Kč, a obratný servisman s opravárenskou intuicí zvládne opravu poruchy za 5 minut a přesně v této časové hodnotě by i úkon kalkuloval, vydělá 25 Kč.

Oproti němu opravárenské nemehlo, hledající a provádějící stejnou operaci 4 hodiny, vydělá 1200 Kč. Kromě toho účtuje dvakrát cestu k zákazníkovi, a činí si navíc nárok na stravné.

A to ještě takovýto "odborník" nevědoucí si rady, předstírá před zákazníkem fundovanost problému, a potažmo i své osoby, a díl odváží do "specializované dílny," kde si nechá zkušenějšími kolegy vysvětlit nebo si přečte, že jedna a jedna se rovná dvěma.

 Maně si vzpomínám na svého bývalého mladého učitele z ruštiny, který hrál ve své době divizní fotbal. Ruskému jazyku rozuměl asi tak na úrovni třídního trojkaře.

Aby se před námi nezesměšnil, nikdy nás nezkoušel před tabulí, a zkoušky probíhaly pouze písemnou formou.

Sešity s diktátovým zadáním si odnášel domů, kde - jak jsme se od něho mnohem později dozvěděli - opravy a hodnocení prováděla jeho přítelkyně, středoškolská studentka. Předností tohoto učitele z našeho mládežnického pohledu bylo, že k nám byl velmi kamarádský, netrápil nás zkouškami, hrál dobře fotbal a umožňoval nám vstup na zápasy zdarma. Měli jsme ho velice rádi.

            V doznívající éře komunismu již panoval ve službách určitý pořádek.

V každé provozovně se nacházel na viditelném místě ceník s údaji za úkon a dobou opravy.

Jestli se v problému rádoby odborník opakovaně šťáral déle, tak nejenže sklidil posměch svých kolegů, ale i v problematické éře propouštění dostal padáka nebo byl alespoň předisponován na manipulační práce do skladu.

Co tedy se vzniklým problém? Bohužel v době, kdy bývalý řadový řemeslníček se stal panem "podnikatelem," zdá se, že tito tzv. odborníci stojí za bukem a my jsme odkázáni na jejich milost či nemilost.

Není tomu tak. Možností je více a vedou přes profesní komory, které se u některých odvětví rozbíhají i třeba zatím pozvolna. Některé malé firmy jsou do jisté míry filiálkami větších firem, a tyto jsou zase zástupcem investorských firem. A zde se otevírají široké možnosti na postih těchto "nicmochrů." Velice dobrá je i prevence formou "tamtamového systému," kdy v širším okruhu kolegů si sdělujeme informace o různých firmách a vzájemně si je doporučujeme či odmítáme.

Kromě toho je našimi servery v rozpracování iniciativa návrhu o odměňování ve službách prostřednictvím úkonu a ne výhradně hodinovou sazbou, která umožňuje preferenci neschopných opravářů a potlačuje skutečné odborníky. Tato iniciativa je nasměrována do legislativních sfér.

            A v neposlední řadě je zde i právní ochrana. A protože od vás dostáváme dopisy či telefonáty s poukázáním na obdobné problémy, a na podkladě i námi zažitého případu neschopného opraváře, kdy jsme jednoznačně uměle nakalkulovanou práci odmítli proplatit, rozhodli jsme se na našich internetových serverech zavést právní ochranu spotřebitele.

V současnosti je rozpracován námět s právním specialistou a po doladění detailů vám bude naše poradna k dispozici.



Dnes je úterý 20. srpna 2019
svátek slaví Bernard, zítra Johana

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2019 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.