Reklama |
Quo vadis brněnská pobočko AKC?
Vidět a být viděn. Je jedna ze základních snah společenského života, z níž se rozvětvuje do šíře lidského povědomí význam dosažených hodnot, jejíž stopy nalézáme již v počátku antických dob, kdy tehdejší kultury dosáhly takového stupně vývoje, že si byly vědomy tohoto psychologického aspektu v uplatňování způsobů propagace své činnosti. V předním brněnském hotelu Voroněž se 25. května uskutečnil seminář s obsahovou náplní „Moderní rautové a restaurační moučníky“, jehož lektorkou byla viceprezidenta AKC ČR Pavlína Berzsiová. S naší přední odbornicí na tzv. hotelovou cukrařinu došlo k ústní dohodě jejíž obsahem byla propagace této akce na našem gastronomickém portálu a vydání „P.I. článku“ o průběhu semináře. Potřeba novinářské akreditace nebyla zmíněna ústně ani písemně. Informace o pořádání semináře s veškerými náležitostmi byla učiněna v den obdržení propagačního materiálu, s rozdílem oproti předchozím zvyklostem, že nebylo možné cukrářskou veřejnost informovat o průběhu cukrářské osvěty. Můj vstup, člena Syndikátu novinářů České republiky, vydavatele a šéfredaktora tohoto portálu na jehož stránkách se provedla bezplatná reklama této akce, byl panem místopředsedou podmiňován zaplacením vstupného ve výši 500,- Kč. Vzhledem k tomu, že tento požadavek byl neslučitelný s mým novinářským působením na tomto semináři, jsem poukázal na jeho nesmyslnost včetně nezákonnosti a následně jsem byl místopředsedou Daňkem z prostoru vykázán. V prvé řadě vezměme v potaz jakou důležitost a význam sehrávají gastronomické společnosti a akce s nimi spojené v zájmu pozornosti médií. Řekněme si na rovinu, že pouze okrajovou, a mnohdy ani to ne. A také si rovněž řekněme na rovinu, že i naším přispěním, neboť jako gastronomický celek, jež se dokázal vypracovat ke kvalitativnímu posunu, nedokázal svou nezbytnou, zodpovědnou, pracnou a ze všech pozic ostřelovanou profesi díky nedostatečné diplomatické a propagační činnosti prozatím dostat na tu úroveň, kam v nezbytnosti lidských potřeb i náleží. Postoj místopředsedy Daňka je toho opětovným dokladem. Je kuriozní, že právě v této době náš portál obdržel s více jak třičtrtě rokem náskoku, a nezapírám, že lukrativní nabídku k propagaci cukrářského veletrhu v italském Rimini, s ubytováním a další možnostmi, viz článek z 24.5. „Sladké vábení přímořského Rimini“. Zástupci pražské veletržní správy Trade Fair Management TERINVEST asi před týdnem vážili osobně cestu až z Prahy do brněnských Řečkovic s žádostí o naše mediální partnerství při pořádání jejich podniků. Slovenské Výstavisko Agrokomplex v Nitře si během našeho jarního pobytu při pořádaní soutěže O Zlatú čiapku Nestlé zajistilo naše honorované partnerství pro budoucí akce v jejich areálu. České zastoupení světového potravinářského gigantu NESTLÉ díky výsledkům naší práce je generálním sponzorem našeho portálu GASTRONEWS, a takto bychom mohli pokračovat dál a dál. Jak již zaznělo v předchozím textu, motivem tvorby tohoto článku není osobní pocit, nýbrž poukázání na to, kdo a jakým způsobem zastupuje naše profesní zájmy a co od jeho kompetentnosti můžeme očekávat v krizové době. A memento futura některých aspektů naší profese je stále přítomné.Tento brněnský postřeh je navíc připomínkou největší gastronomické organizaci v Česku AKC ČR, dávného a dějinami odzkoušeného poznatku, že řetěz je pouze tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. Jiří Řezáč
Další články autora...
18.04.2015 MORAVSKÝ cukrářský POHÁR - 13. ročník / -1.28.01.2015 SIGEP - ...když se cukrář stává mágem ... /- 4. 22.01.2015 SIGEP v Rimini v digitálním divu / - 1. 01.09.2014 GLOBAL CHEFS CHALLENGE a cukrář SKÁLA 17.06.2014 Frigomat vytočil světový rekord! [další články autora]
Příbuzné články...
15.04.2008 Obilniny k snídani20.02.2008 Jak se stát znalcem čokolády: krok druhý 19.02.2008 Má linecký dort něco společného s Lincem? 24.01.2008 Skalický trdelník 17.01.2008 Vznik pralinek [další příbuzné články] |
Dnes je úterý úterý 5. listopadu 2024
svátek slaví Miriam, zítra Liběna Top 5 měsíceReklamaReklamaReklama |