Cukrář.cz

Reklama



V království čtvercové čokolády

3.4.2011 | Autor: Lucie Bairerová | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených
fiogf49gjkf0d

Je tomu něco přes rok, co otevřela v srdci Berlína rodinná firma Ritter své firemní zastoupení. Označit tři poschodí, zabírající celkovou plochu téměř tisíce metrů čtverečních, plná čokolády, za firemní prodejnu, by bylo málo.
Za dobu svého provozu si prostor získal sympatie řady stálých návštěvníků, stal se ale i oblíbeným návštěvním místem pro turisty. Během prvního roku provozu jej navštívilo podle odhadu společnosti kolem 460 tisíc návštěvníků. Potvrzuje se tak zde jedno pravidlo - obliba čokolády nezná věkovou ani žádnou jinou hranici. Vysoké návštěvnosti jistě napomáhá také velmi dobré umístění (ulice kolmá na Friedrichstrasse - jednu z hlavních nákupních tříd Berlína) a celotýdenní provoz (přičemž prakticky všechny obchody, ale také řada kaváren a restaurací mají v neděli zavřeno). Ale pojďme už dovnitř
!

V přízemí nás vítá pár stolků s možností dát si kávu, čokoládu, něco sladkého k tomu a na chvilku posedět (schokolateria). A také je zde umístěna asi největší atrakce provozovny - schokokreation neboli možnost nechat si vyrobit tabulku čokolády přesně podle vašich představ. V praxi si vyberete, zda ta "vaše" čokoláda bude hořká, nebo mléčná a co bude obsahovat. Na výběr je kromě stálé nabídky (různé ořechy, mandle, koření, křupinky, ale také bonbony apod.) vždy i pár sezonních záležitostí (například skořice v zimě). A pro nerozhodné je k dispozici žebříček nejoblíbenějších ingrediencí. Přímo před vašima očima pak do (samozřejmě čtvercové) plastové formy obsluha nalije připravenou směs čokolády a ingrediencí, uhladí a je hotovo! Tedy téměř - čokoládu čeká asi dvacet minut v chladu, aby ztuhla do požadované formy a vy si ji pak mohli krásně zabalenou včetně popisku vyzvednout. Jenom pro úplnost - zatímco normální balení stogramové čokolády Ritter stojí kolem 70 centů (cca 17 Kč), za tuto tailor-made o stejné gramáži zaplatíte 3,50 eura.
Hlouběji v přízemí je ukryta prodejna (schokoshop). V nabídce je kromě prakticky kompletního sortimentu firmy Ritter také zvláštní edice čokolád, kterou není možné nikde jinde zakoupit, a dárkový sortiment. Nejrůznější trička, čepice či tašky jsou samozřejmě v pestrých barvách, dnes již tak typických pro čokoládu Ritter Sport, a s patřičným logem.

 Po čoko stezce za švábskými specialitami

V prvním patře na vás čeká putování po čokoládové stezce. Přístupnou formou, vhodnou i pro děti, je zde prezentován vznik čokolády - a to jako cesta kakaového bobu z tropů, kde dozrál, až do konečné podoby čokoládové tabulky. Tento prostor doplňuje malinký kinosál s filmovou smyčkou představující téměř stoletou historii rodinného podniku. Ritter je zde prezentován od svého založení v roce 1912 přes vznik první čtvercové tabulky Ritter Sport v roce 1932 až do současnosti. Pokud by vám to bylo málo, můžete se rovněž nechat vyfotit u fotostěny jako "Ritter Sport přítel" - tvůrci celého prostoru mysleli na prezentaci značky opravdu důkladně.
Hlavní část prvního patra zabírá schokolounge, ne úplně typická restaurace. Stejně jako v přízemí je návštěva těchto prostor zážitkem nejenom pro milovníky sladkostí a dobrého jídla a pití vůbec, ale i pro milovníky interiérového designu (o milovnících dobré firemní prezentace nemluvě). Ve světlých, z velké části prosklených prostorách, je nábytek i další vnitřní vybavení laděno v bílých a hnědých tónech (zvláště hnědé kožené sedačky evokují čokoládu až neskutečně). Celkový dojem pak oživují barevné čtverce na stěnách a stropu, které zároveň slouží jako svítidla a dále barevné - samozřejmě čtvercové - stolky, kombinované se sklem. Opravdu povedený příklad nejenom interiérového designu, ale také dodržení korporátní identity.
Vedle interiéru zde působí osvěžujícím dojmem také jídelní lístek - čokoláda jím doslova prosakuje. Vedle tekuté podoby ji můžete vyzkoušet jako součást studených i teplých dezertů, dokázala se ale například prosadit i při ochucování salátů jako čokoládový dressing. A protože Ritter je firma pocházející ze Švábska, a přitom patřičně hrdá na svůj původ, obsahuje jídelní lístek i tamější speciality: například plněné taštičky nebo špecle - třeba se smetanou a čokoládou (samozřejmě Ritter....).

Mládí vpřed!

Podzemí ukrývá čokodílnu (schokowerkstatt). Ta byla původně určena pouze dětem od 7 do 18 let. Dobrá zpráva pro nás dospělé je, že v letošním roce došlo vzhledem k velkému zájmu ke změně a čokodílna je nově otevřena i dospělým. Po předchozím objednání a zaplacení 8eurového poplatku se během 75 minut pod vedením vyškolených pracovníků dozvíte vše o vzniku čokolády a výběru surovin. Vrcholem programu pak je možnost vyzkoušet si výrobu takové tabulky - od výběru ingrediencí až po závěrečné zabalení.
Co dodat? Jedná se bezpochyby o pěkný příklad vytvoření reprezentačního prostoru - nenásilného spojení zábavného prezentování produktu a budování značky. Tady se bezpochyby rodí další milovníci čtvercové čokolády Ritter Sport. Takže plánujete-li výlet do Berlína a čokoláda vám není úplně lhostejná, zahrňte do programu návštěvu firemní prezentace značky Ritter. A jenom na vás je, zda zůstanete pouze u pasivní formy (v prostorách schokolounge či schokolateria), nebo to zkusíte i aktivně a odcházet budete s vlastnoručně vyrobenou tabulkou čokolády. Samozřejmě ve tvaru čtverce...

 Info

 

Historie značky Ritter Sport začíná v roce 1912 sňatkem cukráře Alfreda Eugena Rittera a Clary Göttleové (viz. snímky), majitelky obchodu se sladkostmi. Společně pak založili továrnu na výrobu čokolády a cukrovinek. Vznik čtvercové čokolády se datuje do roku 1932, kdy přišla paní Clara s tímto nápadem. Cílem podle ní bylo vyrábět takovou čokoládu, která se vejde do každé kapsy sportovní bundy, aniž by se zlomila, a bude mít stejnou váhu, jako běžná tabulka. A tak se zrodila čtvercová čokoláda Ritter Sport. Během 2. světové války byla výroba v továrně nejprve omezena, později úplně zastavena. Naplno se znovu rozběhla na počátku 50. let. V té době se také vedení rodinného podniku ujímá po smrti zakladatele syn Alfred Otto Ritter. Ten se později v šedesátých letech rozhoduje soustředit se právě na značku Ritter Sport a zrušit výrobu dalších výrobků, jako čokoládové pralinky nebo sezonní zboží a figurky. Sedmdesátá léta jsou pro Ritter Sport ve znamení první celostátní reklamy na jogurtovou variantu, začátku používání typického obalu i výrazných barev pro jednotlivé příchutě. Další kameny budování značky byly položeny. V současné době vede firmu třetí generace rodiny Ritterů, za rok 2009 uvádí obrat 274 milionů eur.

Foto: Alfred Ritter GmbH & Co. KG
zdroj: ihned.cz


Dnes je čtvrtek 12. prosince 2019
svátek slaví Simona, zítra Lucie

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2019 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.