Reklama |
Čím hloupější tím bohatší aneb oddělme zrno od plev
Do titulu článku je možné dosadit i jiné slovo. Např. čím línější, neschopnější atd. Bohužel faktor zdlouhavé opravy má odraz ve strmém nárůstu v hodinovém sazbě výkonu. Když vezmu v potaz např. hodinovou sazbu 300 Kč, a obratný servisman s opravárenskou intuicí zvládne opravu poruchy za 5 minut a přesně v této časové hodnotě by i úkon kalkuloval, vydělá 25 Kč. Oproti němu opravárenské nemehlo, hledající a provádějící stejnou operaci 4 hodiny, vydělá 1200 Kč. Kromě toho účtuje dvakrát cestu k zákazníkovi, a činí si navíc nárok na stravné. A to ještě takovýto "odborník" nevědoucí si rady, předstírá před zákazníkem fundovanost problému, a potažmo i své osoby, a díl odváží do "specializované dílny," kde si nechá zkušenějšími kolegy vysvětlit nebo si přečte, že jedna a jedna se rovná dvěma. Maně si vzpomínám na svého bývalého mladého učitele z ruštiny, který hrál ve své době divizní fotbal. Ruskému jazyku rozuměl asi tak na úrovni třídního trojkaře. Aby se před námi nezesměšnil, nikdy nás nezkoušel před tabulí, a zkoušky probíhaly pouze písemnou formou. Sešity s diktátovým zadáním si odnášel domů, kde - jak jsme se od něho mnohem později dozvěděli - opravy a hodnocení prováděla jeho přítelkyně, středoškolská studentka. Předností tohoto učitele z našeho mládežnického pohledu bylo, že k nám byl velmi kamarádský, netrápil nás zkouškami, hrál dobře fotbal a umožňoval nám vstup na zápasy zdarma. Měli jsme ho velice rádi. V doznívající éře komunismu již panoval ve službách určitý pořádek. V každé provozovně se nacházel na viditelném místě ceník s údaji za úkon a dobou opravy. Jestli se v problému rádoby odborník opakovaně šťáral déle, tak nejenže sklidil posměch svých kolegů, ale i v problematické éře propouštění dostal padáka nebo byl alespoň předisponován na manipulační práce do skladu. Co tedy se vzniklým problém? Bohužel v době, kdy bývalý řadový řemeslníček se stal panem "podnikatelem," zdá se, že tito tzv. odborníci stojí za bukem a my jsme odkázáni na jejich milost či nemilost. Není tomu tak. Možností je více a vedou přes profesní komory, které se u některých odvětví rozbíhají i třeba zatím pozvolna. Některé malé firmy jsou do jisté míry filiálkami větších firem, a tyto jsou zase zástupcem investorských firem. A zde se otevírají široké možnosti na postih těchto "nicmochrů." Velice dobrá je i prevence formou "tamtamového systému," kdy v širším okruhu kolegů si sdělujeme informace o různých firmách a vzájemně si je doporučujeme či odmítáme. Kromě toho je našimi servery v rozpracování iniciativa návrhu o odměňování ve službách prostřednictvím úkonu a ne výhradně hodinovou sazbou, která umožňuje preferenci neschopných opravářů a potlačuje skutečné odborníky. Tato iniciativa je nasměrována do legislativních sfér. A v neposlední řadě je zde i právní ochrana. A protože od vás dostáváme dopisy či telefonáty s poukázáním na obdobné problémy, a na podkladě i námi zažitého případu neschopného opraváře, kdy jsme jednoznačně uměle nakalkulovanou práci odmítli proplatit, rozhodli jsme se na našich internetových serverech zavést právní ochranu spotřebitele. V současnosti je rozpracován námět s právním specialistou a po doladění detailů vám bude naše poradna k dispozici. titulu článku je možné dosadit i jiné slovo. Např. čím línější, neschopnější atd. Bohužel faktor zdlouhavé opravy má odraz ve strmém nárůstu v hodinovém sazbě výkonu. Když vezmu v potaz např. hodinovou sazbu 300 Kč, a obratný servisman s opravárenskou intuicí zvládne opravu poruchy za 5 minut a přesně v této časové hodnotě by i úkon kalkuloval, vydělá 25 Kč. Oproti němu opravárenské nemehlo, hledající a provádějící stejnou operaci 4 hodiny, vydělá 1200 Kč. Kromě toho účtuje dvakrát cestu k zákazníkovi, a činí si navíc nárok na stravné. A to ještě takovýto "odborník" nevědoucí si rady, předstírá před zákazníkem fundovanost problému, a potažmo i své osoby, a díl odváží do "specializované dílny," kde si nechá zkušenějšími kolegy vysvětlit nebo si přečte, že jedna a jedna se rovná dvěma. Maně si vzpomínám na svého bývalého mladého učitele z ruštiny, který hrál ve své době divizní fotbal. Ruskému jazyku rozuměl asi tak na úrovni třídního trojkaře. Aby se před námi nezesměšnil, nikdy nás nezkoušel před tabulí, a zkoušky probíhaly pouze písemnou formou. Sešity s diktátovým zadáním si odnášel domů, kde - jak jsme se od něho mnohem později dozvěděli - opravy a hodnocení prováděla jeho přítelkyně, středoškolská studentka. Předností tohoto učitele z našeho mládežnického pohledu bylo, že k nám byl velmi kamarádský, netrápil nás zkouškami, hrál dobře fotbal a umožňoval nám vstup na zápasy zdarma. Měli jsme ho velice rádi. V doznívající éře komunismu již panoval ve službách určitý pořádek. V každé provozovně se nacházel na viditelném místě ceník s údaji za úkon a dobou opravy. Jestli se v problému rádoby odborník opakovaně šťáral déle, tak nejenže sklidil posměch svých kolegů, ale i v problematické éře propouštění dostal padáka nebo byl alespoň předisponován na manipulační práce do skladu. Co tedy se vzniklým problém? Bohužel v době, kdy bývalý řadový řemeslníček se stal panem "podnikatelem," zdá se, že tito tzv. odborníci stojí za bukem a my jsme odkázáni na jejich milost či nemilost. Není tomu tak. Možností je více a vedou přes profesní komory, které se u některých odvětví rozbíhají i třeba zatím pozvolna. Některé malé firmy jsou do jisté míry filiálkami větších firem, a tyto jsou zase zástupcem investorských firem. A zde se otevírají široké možnosti na postih těchto "nicmochrů." Velice dobrá je i prevence formou "tamtamového systému," kdy v širším okruhu kolegů si sdělujeme informace o různých firmách a vzájemně si je doporučujeme či odmítáme. Kromě toho je našimi servery v rozpracování iniciativa návrhu o odměňování ve službách prostřednictvím úkonu a ne výhradně hodinovou sazbou, která umožňuje preferenci neschopných opravářů a potlačuje skutečné odborníky. Tato iniciativa je nasměrována do legislativních sfér. A v neposlední řadě je zde i právní ochrana. A protože od vás dostáváme dopisy či telefonáty s poukázáním na obdobné problémy, a na podkladě i námi zažitého případu neschopného opraváře, kdy jsme jednoznačně uměle nakalkulovanou práci odmítli proplatit, rozhodli jsme se na našich internetových serverech zavést právní ochranu spotřebitele. V současnosti je rozpracován námět s právním specialistou a po doladění detailů vám bude naše poradna k dispozici.
Další články autora...
18.04.2015 MORAVSKÝ cukrářský POHÁR - 13. ročník / -1.28.01.2015 SIGEP - ...když se cukrář stává mágem ... /- 4. 22.01.2015 SIGEP v Rimini v digitálním divu / - 1. 01.09.2014 GLOBAL CHEFS CHALLENGE a cukrář SKÁLA 17.06.2014 Frigomat vytočil světový rekord! [další články autora]
Příbuzné články...
16.03.2020 Coronavirus v podobě vodopádu17.03.2019 Dominový efekt salmonely 09.03.2016 Palmový olej a legislativní zákulisí 02.09.2013 Pojištěná salmonela 25.02.2013 Lze na salmonelu uzavřít pojištění? [další příbuzné články] |
Dnes je pondělí pondělí 9. září 2024
svátek slaví Daniela, zítra Irma Top 5 měsíceReklamaReklamaReklama |