Cukrář.cz

Reklama



Palmový olej a legislativní zákulisí

09.03.2016 | Autor: Adéla Fleišerová | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených
fiogf49gjkf0d

• 95 % lidí se vyhýbá palmovému tuku
• 67 % zákazníků otravuje zkoumat etikety
• Rohlik.cz nabízí jednoduché filtrování potravin bez palmového oleje
Praha, 8. března 2016 - Závěry z průzkumu na téma palmového oleje jsou jednoznačné. 95 % z více než 5000 českých zákazníků, které oslovil online supermarket Rohlik.cz, se snaží palmovému oleji při nákupech vyhýbat. Nejčastějším důvodem jsou ekologické dopady jeho výroby (89 %) a také to, že je nezdravý (58 %).
Nejvíce si zákazníci hlídají složení u sladkostí a slaných pochutin (86 %), krémů a pomazánek (59 %), cereálií a cereálních tyčinek (58 %), tuků (53 %) a dětské výživy. Největší problémy, které zákazníci v souvislosti s palmovým olejem řeší, jsou dva: nedostatek produktů bez palmového oleje (77 %) a zdlouhavé zkoumání etiket (67 %).


Rohlik.cz se rozhodl vyjít zákazníkům vstříc, zavádí proto jednoduché filtrování produktů bez palmového oleje. “Větší zájem o potraviny bez palmového tuku pozorujeme už několik měsíců, hodně se ozývají rodiče malých dětí, kteří logicky zkoumají etikety nejvíc pečlivě. V kamenném supermarketu nic jiného nezbývá, na internetu to naštěstí jde bez luštění etiket. Na Rohlíku stačí v jakékoliv sekci nabízející jídlo zapnout filtr na výrobky bez palmového tuku,” vysvětluje obchodní ředitel Rohlik.cz Tomáš Jeřábek.
V souvislosti s palmovým olejem je také důležité poznamenat, že legislativa, která přikazuje uvádět palmový olej na etiketách, je relativně nová - povinnost platí od ledna 2015. Často i samotní výrobci mají zastaralé databáze se složením svých výrobků. “Na sociálních sítích proto zapojujeme zákazníky, aby nám posílali své tipy na ověřené produkty. Lidé jsou v tomto fantastičtí, je vidět, že palmový tuk je téma, který řeší většina zákazníků,” dodává Tomáš Jeřábek.


Dnes je pátek pátek 19. dubna 2024
svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.