Reklama |
Systému kritických bodů 4. - 5. krokKrok 4. Sestavení diagramu výrobního procesuTento diagram výrobního procesu musí obsahovat všechny jednotlivé kroky technologického postupu, a to od přejímky surovin, jejich skladování, navažování, mísení a dalších výrobních operací až po uložení hotového výrobku do přepravního nebo malospotřebitelského obalu a jeho skladování. Tento diagram by měl být přehledný, jednoduchý, s vyznačenými kritickými body. Jednou možností je proudový diagram, obsahující jednotlivé „chlívečky“ s uvedením názvů jednotlivých technologických operací, jinou variantou je přehledná tabulka s uvedenými operacemi, kde v dalších sloupcích tabulky jsou uvedeny popisy jednotlivých operací, nebezpečí, dále jsou uvedeny kritické body, kritické meze a způsob jejich sledování a kontroly a dále i ovládací opatření, vedoucí k odstranění závadného stavu. Krok 5. Potvrzení diagramu výrobního procesu za provozuOvěření diagramu výrobního procesu v místě výroby spočívá ve srovnání tohoto vytvořeného popisu jednotlivých operací na každý výrobek samostatně, nebo na každou skupinu výrobků stejného charakteru (např. receptury) se skutečnou výrobou, zda tento vytvořený popis odpovídá skutečnosti. Je třeba říci, že pokud by se diagram výrobního procesu, vytvořený na papíře, odlišoval od skutečně používaného technologického postupu, pak by pracně vytvořený systém kritických bodů vůbec nemusel fungovat!
Další články autora...
18.04.2015 MORAVSKÝ cukrářský POHÁR - 13. ročník / -1.28.01.2015 SIGEP - ...když se cukrář stává mágem ... /- 4. 22.01.2015 SIGEP v Rimini v digitálním divu / - 1. 01.09.2014 GLOBAL CHEFS CHALLENGE a cukrář SKÁLA 17.06.2014 Frigomat vytočil světový rekord! [další články autora]
Příbuzné články...
19.04.2022 Plastická čokoláda13.04.2022 Velikonoce po polsku 11.04.2022 Velikonoční macarony 09.04.2022 Velikonoční beránek 06.04.2022 Velikonoce - Oříškové řezy s vaječným koňakem [další příbuzné články] |
Dnes je čtvrtek čtvrtek 3. října 2024
svátek slaví Bohumil, zítra František Top 5 měsíceReklamaReklamaReklama |