Cukrář.cz

Reklama



SIGEP -zmrzlinové pokušení /-2

fiogf49gjkf0d

29. ročník Mezinárodního cukrářského, zmrzlinářského a pekařského veletrhu SIGEP v Rimini se vyznačuje světovou prioritou v tomto druhu potravinářského odvětví. Objem vystavovatelského kvanta v návaznosti na kvalitě a atraktivitě veletržní nabídky má nezastupitelnou podporu v mediální spolupráci. Na letošní 29. ročník SIGEPu přijelo 42 mediálních společností de facto z celého světa. Mám-li jmenovat pouze místa jejich působnosti se zřetelem na ta nejvzdálenější, jednalo se o odborná periodika z Austrálie a Nového Zélandu, Severní a Jižní Ameriky, Turecka, Číny, Ruska, včetně řady evropských zemí.

Velkým oceněním našeho cukrářského portálu Cukrar.cz, je jeho zařazení pořadateli SIGEPu na 5. místo v rubrice mediálních partnerů ze zúčastněných 42 přítomných médií celého světa!

Italové mají ve veletržním byznysu již dlouhá desetiletí zmapovánu tuto velmi významnou oblast, podílející se na konečném úspěchu veletržních akcí a pozvaným novinářům věnují i úměrnou pozornost.
Ale nejenom této píšící sedmé velmoci, ale též i samozřejmě veletržním návštěvníkům.
Z jakéhokoli prostoru letiště ve vzdálenějším okolí Rimini i přes 100 km, je příchozím hostům zajištěn bezplatný dovoz  až k branám veletržního areálu a v případě jejich ubytování v hotelu jim náleží i speciální autobusová doprava, která zajišťuje jejich přesusn do příslušného hotelu.
Linie pojmu veletrh – návštěvník – média je zde ctěna a vnímána jako uzavřený kruh úspěchu výstavní akce, což v navršeném případě kvality riminského SIGEPu vytváří v celkovém součtu  největší cukrářskou veletržní exhibici světa.

  

Firma Fabbri má už za sebou jedno století výrobní tradice. Přesné datum vzniku rodinné firmy Fabbriových je datováno letopočtem 1905.
Na počátku všeho stál Gennaro Fabbri, který koupil starou drogerii s vinným sklepem ve vsi Portomaggiore nacházející se v trojúhelníku měst Boloňa, Ferrara a Ravena nedaleko východního mořského pobřeží.



První výrobní počin v té době již vyzrálého pětačtyřicátníka byla výroba likérů, ke které záhy přibyla i sirupová produkce s ovocnými příchutěmi.
V generačním běhu času se prostřednictvím vnuků firma přeměňuje v roce 1947 na akciovou společnost. Likérová a sirupová produkce je stálým výrobním artiklem až do do konce 60. let minulého století.
V této době avšak dochází na světové scéně k výraznému pohybu zmrzlinového sortimentu, kdy tento děj pozměňuje chod společnosti „G. Fabbri spa. um“.
Společnost Fabbri zařadila do svého programu výrobu tzv. „Cremolati“, přípravků pro výrobu zmrzliny. Navíc byly vyvinuty mobilní školící laboratoře, které projížděly celou Itálií a jejich prostřednictvím byli zájemci o výrobu zmrzliny seznamováni s výrobními taji této populární ledové pochutiny.
V roce 1961 se společnost Fabbri  přemisťuje do oblasti Anzola Emilia, kde působí dodnes na ploše 180 tisíc m/2, z nichž 116 tisíc metrů je vyhrazeno průmyslové výrobě.

 

 Amarena Fabbri, je značka kvality vycházející z pečlivého výběru ovocných plodů a jejich úpravy, které se speciální technologickou metodou zpracovávají do sirupů. Jejich využití bývá použito v přípravě zmrzlin, dortů, granitů dezertů a mražených výrobků.

Široký prostor výrobků pro optimální přípravu zmrzlin

 

Speciální pasty pro výrobu zmrzliny sestávající z ovocných směsí a krémových past, které se vyznačují dlouhodobou vydatností, hygienickými požadavky ve spojení s kvalitou. Jedná se o ideální prostředek k přípravě zmrzlin a mražených polotovarů.

Lehké a pohodlné využití polotovarů, díky němuž je možné okamžité použití umožňující vytvoření směsi, k jejímuž docílení je dostačující použití vody nebo mléka. Hygienický aspekt tohoto způsobu přípravy je zajištěn prostřednictvím pasterizace a tím je umožněn způsob rozmanitého použití.

Zmrzlinová příprava na svátek zamilovaných svatého Valentýna musí být v pestrých barvách a symbolech lásky

 

  

 

Jak upoutat zákazníkovo oko, které jak praví dávnověké obchodní moudrosloví, je tím prvním kupujícím? Odpověď na nákupní zmrzlinovou tématiku jsme měli možnost dostat při pohledu na aranžérské ztvárnění různorodě barevných (všimněte si, že žádná z barev nevytváří vertikální či diagonální paralelu) a plasticky umně vytvořených obrazců. Při nepřeberné množině různě zaranžovaných zmrzlinářských vitrín, se maně vkrádá na mysl otázka, kdeže se zastaví, či kam až může dospět výtvarná schopnost designerů zmrzlinové náplně vitrín, tak aby pokaždé byl zákazník upoután novým předmětem výtvarného uspořádání nabízeného sortimentu? Částečnou odpověď na danou otázku přináší pohled na stovku zmrzlinových vystavovatelů, kde co stánek, to zároveň odlišná grafika výtvarné upoutávky zmrzlinového pokušení.

  
Návrat do časů filmového tvůrce Federica Felliniho? Ano i ne. Stará a dobrá tradice pouličních prodejců zmrzliny stále žije a vytváří na italských náměstích osobitý kolorit kultury země Apeninského poloostrova.

Vizuální náhled je oním příslovečným prvním dojmem, který je určující pro zadání tóniny celkového vyznění záměru. Pro zboží je tímto mnohdy určujícím faktorem obal a pro  sortiment typu zmrzliny a podobně, to bývá vitrína.  S vědomím vyřčeného, přicházeli do prostor riminské fiery i tvůrci tohoto účelového zařízení, ale i zároveň předmětu předvoje obchodního úspěchu, výrobci či obchodníci zmrzlinových a cukrárenských vitrín.

  

 

 

 Vitrína je ve své podstatě obchodním nábytkem s funkčností skladového a chladícího charakteru a kromě svého praktického poslání plní též i fukci estetickou, kdy svou barevnou tóninou, úhlovými proporcemi a barevnou vizáží dokáže dopomoci – či i odpomoci – k harmonické souhře prodejního a restauračního interiéru. Dnešní tvůrce vitrínových zařízení se v jeho objemu může náležitě rozmáchnout v možnosti její působnosti prostřednictvím celkového uspořádání s návdavkem nepřeberné řady dekorativních doplňků.
Moderní vitríny se vyznačují působivým charismatem, který bývá při jejich zdařilém provedení výrazným pomocníkem k upoutání zákaznického zájmu.
SIGEP – jak jinak – nabídl široký rejstřík možností na mnoho způsobů do maxima architektonicky ztvárněních prodejních skříní, ke kterým  v případě zákazníkova zájmu, se  nabízela i velmi fundovaná osvěta.


 

 

   

Jak je rozmanitá barevnost zmrzlinových produktů, tak úměrně tomu bývá v Itálii zvykem barevná korespondence skleněných nádob. Jejich barevný design naznačuje, vypovídá i vyzývá. I některá vypodobnění až do náznaku fáze křiklava, udržují kurs v normě vkusu a nepůsobí projevem kýčovitosti. Celkové sladění s obsahem nádoby a prostorem prostředí dokáže navodit atmosféru lákavé konzumní nabídky a příjemného posezení.

Itálie a zmrzlina má obdobnou spojitost jako Česko a pivo. Napříč tomu, že Italové nejsou objevitelé dnes po celém světě této rozšířené pochoutky, která má způsob konzumace v lízání, dovedli ji zřejmě k vrcholu dokonalosti. Původ zmrzliny má mnohem dřívější datum než je vznik Itálie jako celku. Nalézáme jej v historickém Řecku a snad prý i v Egyptě. Souhrnným slovem v antice. A byli to právě Italové, kteří způsobem sobě vlastním navrátili do éry novověku onu dávnou zašlou slávu antiky prostřednictvím renesance. Jesltiže je řeč o umění v souvislosti s renesančním vzkříšením, stejně tak lze přitovnat italský podíl na definitivním zdokonalení zmrzliny v našich novodobých dějinách.
A kde jinde než právě v Itálii, přesněji řečeno v Rimini, by se měla konat největší veletržní přehlídka sladkých chladivých snů, nám známé pod názvem zmrzlina.
Jak již bylo předesláno, stovka vystavovatelů byla přítomna v zmrzlinovém svatostánku, a na tento počet se vázal další velkociferný rozměr těch, kteří mají na výrobu zmrzliny paralelní návaznost.
Pojmy následného výčtu jsou všem zmrzlinářů známé.
Řeč je o práškových směsích rozličných příchutí. Do výčtu zmrzlinových přípravků náleží polevy nebo báze v různém provedení a pasty do základů či rozmanitá škála toppingů. To vše ve svém nejmožněji možném objemu bylo ke shlédnutí pod zmrzlinovým šapitó riminského výstaviště Fiera, pořádajícího zmrzlinářské galapředstavení proslulé názvem SIGEP.

 

 



Dnes je neděle neděle 19. května 2024
svátek slaví Ivo, zítra Zbyšek

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.