Cukrář.cz

Reklama



SIGEP 2017 - Zmrzlina je jednička!

24.02.2017 | Autor: Jiří V. Řezáč | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených

 

SIGEP, který byl tentokrát již ve své 38. kopii, ale pokaždé v originálním balení, a zase přesvědčivě ukázal v čem je jeho nepřekonatelná přítažlivost plovoucích davů lidského zájmu.Bylo to to, čeho je veletrh s 28 halami vsáknout do svých kapacitních útrob trhavou silou černé díry, kdy rozdával plnými hrstěmi z nabídky sice příbuzných, ale v každém směrů osobitých oborů, rozsortovaných do specifických podob typů: cukrářství, zmrzlinářství, čokoládovnictví, pekařství, suroviny, technika a příslušenství, atd., atd., ostatně jako vždy.
Již podle grafického ztvárnění je možné lehce rozpoznat, že největším zastoupením se může pochlubit zmrzlinářský obor, který se prezentoval v 6 halách. Zmiňovat se o kvalitě italských zmrzlin by bylo příslovečným nošením dříví do lesa a návštěvník znalý zmrzlinářské prezentace na riminském SIGEPU očekával s jakou novou chutí se jednotlivé firmy budou snažit ucházet o jeho přízeň a naděje vložené do jeho představ byly splněny měrou vrchovatou, a třeba říci, že  i v mnohém předčily. Bližší pojednání na zmrzlinové téma se objeví v dalších částech riminské reportáže.

 

A to, že prim hrála pochoutka, která je v Itálie jasnou jedničkou, netřeba dozajista připomínat. Chladivá směska smetany, mléka, cukru, vajec a ovocných, čokoládových, vanilkových přísad - a mnohých dalších - měla tak dokonalý chuťově gravitační přítažlivost, že "vcucla" do svého středu největší počet návštěvníků, jaký si jen lze představit.
My jsme se v tomto ročníku zastavili ve zmrzlinářském stánku italské společnosti MEC.

Co jsme se tam zajímavého dozvěděli? Pasty pro mléčné zmrzliny slučují v sobě dvojí význam, kdy jsou známé především pro tvorbu zmrzliny. Kdy pod touto renomovanou značkou se představí konzistence, která přenese konzumenta do vyšších pater chutí a romantických tónin požitkových vjemů. Ale skrývá v sobě další významnou cukrářskou složku, kterou je prostředek k ochucování cukrářských výrobků.
A zde bychom v abecední chronologii vyjmenovat desítky takových příprvků, z nichž namátkově uveďme názvy typu:

CASSATA AGRIGENTO, CARAMEL, PANNA COTTA, PIÑA COLADA, CASSATA AGRIGENTO, CREMA NOCCIOLE – oříšek, PISTACCHIO ITALIA, PISTACCHIO COPPA ORO FINE, CROCCANTINO AL RUM, ZUPPA INGLESE, PISTACCHIO COPPA ORO GRAN a mnohé další.

Speciální pasty pro výrobu zmrzliny sestávající z ovocných směsí a krémových past, které se vyznačují dlouhodobou vydatností, hygienickými požadavky ve spojení s kvalitou. Jedná se o ideální prostředek k přípravě zmrzlin a mražených polotovarů. Lehké a pohodlné využití polotovarů, díky němuž je možné okamžité použití umožňující vytvoření směsi, k jejímuž docílení je dostačující použití vody nebo mléka. Hygienický aspekt tohoto způsobu přípravy je zajištěn prostřednictvím pasterizace a tím je umožněn způsob rozmanitého použití.


Jak upoutat zákazníkovo oko, které jak praví dávnověké obchodní moudrosloví, je tím prvním kupujícím? Odpověď na nákupní zmrzlinovou tématiku jsme měli možnost dostat při pohledu na aranžérské ztvárnění různorodě barevných (všimněte si, že žádná z barev nevytváří vertikální či diagonální paralelu) a plasticky umně vytvořených obrazců. Při nepřeberné množině různě zaranžovaných zmrzlinářských vitrín, se maně vkrádá na mysl otázka, kdeže se zastaví, či kam až může dospět výtvarná schopnost designerů zmrzlinové náplně vitrín, tak aby pokaždé byl zákazník upoután novým předmětem výtvarného uspořádání nabízeného sortimentu? Částečnou odpověď na danou otázku přináší pohled na stovku zmrzlinových vystavovatelů, kde co stánek, to zároveň odlišná grafika výtvarné upoutávky zmrzlinového pokušení.

Vizuální náhled je oním příslovečným prvním dojmem, který je určující pro zadání tóniny celkového vyznění záměru. Pro zboží je tímto mnohdy určujícím faktorem obal a pro  sortiment typu zmrzliny a podobně, to bývá vitrína.  S vědomím vyřčeného, přicházeli do prostor riminské fiery i tvůrci tohoto účelového zařízení, ale i zároveň předmětu předvoje obchodního úspěchu, výrobci či obchodníci zmrzlinových a cukrárenských vitrín.

Zmrzlina, synonymum dominanty riminského veletrhu SIGEP, která patří neodmyslitelně k hlavním veletržním lákadlům, přitáhla tisícové davy lačných po této zřejmě nejpopulárnější pochutiny světa. Různé společnosti dávaly kolemjdoucím návštěvníkům své ledové poklady rovněž různým způsobem. Někdo na lžičku, někdo v menším pohárku. A pokud se někomu nedostalo podle jeho gusta či představy kvantity, vůbec se nic nedělo, protože o pár kroků dále byla ve zmrzlinové nabídce  připravena dalšírojnice italských zmrzlinářských značek, které poctily návštěvníky v míře vrchovaté.
To byl letošní SIGEP, stejně tak jako před mnoha dalšími roky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     
     
     
     
     
     
     
     
     
   


 

                                                                   

 


Dnes je pátek pátek 19. dubna 2024
svátek slaví Rostislav, zítra Marcela

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.