![](http://www.cukrar.cz/pictures/2020-02-03_B.JPG)
V roce 1905 ve vsi Portomaggiore nedaleko města Ferrara, kupuje pětačtyřicetiletý Genaro Fabbri, otec dvou synů Alda a Romea, starou drogeriii v jejíž spodním prostoru se nacházel i vinný sklep. Tento skromný obchůdek posléze mění na obchod s likéry a na vývěsním štítu se nalézá nápis PALÍRNA DESTILÁTŮ A LIKÉRŮ G. FABBRI.
Firma v průběhu dalších let se rozšiřuje o produkci marmelády a na rozvoji provozu se stále více podílí i oba synové, kteří se začínají aktivizovat ve výrobních a prodejních námětech. To byla doba, kdy zakladatel společnosti Genaro Fabbri dosáhl věku 73 roků a vedení firmy svěřuje do ruk obou synů. V roce 1933 rodinný podnik mění název na znění Firma G. Fabbri & synové Aldo a Romeo.
Rokem 1935 zažívá společnost Fabbri výrazný vzestup a silnou stránkou její produkce se stává zpracování višní.
V roce 1947 navyšuje firma produkci se zaměřením na višňové sirupy se vzestupným ekonomickým růstem a hospodářskou stabilitou se stává na apeninském poloostrově významným pojmem, mění se akciovou společností se změnou názvu na G. Fabbri SpA. Její výrobní program se rozšiřuje o novou činnost zvanou Cremolati, tj. přípravků pro výrobu zmrzliny.
![](/pictures/zpravodajstvi/2020-3-2_image-20200302165419-2.png)
Ke slovu se dostává další generace a nová krev a bystřejší zrak posouvá dění ve Fabbri o další vývojový krok. V dosavadní činnosti, která vrcholí rokem 1952, dochází k rozšíření výroby o nový sortiment ovocných past a krémů a ke slovu se dostává rovněž výroba zmrzliny.
Ta je postavena na velmi dobrých výrobních základech a předchozích sofistifikovaných poznatků se surovinami a výsledných produktů.
Tento úspěch dostává významné posílení prostřednictvím televizního pohádkového seriálu pro děti, v němž kreslená zvířecí komiksová postavička během svých komických exhibicí se občerstvuje zmrzlinou z keramické nádoby s reklamním nápisem FABBRI.
Takovýto rozměr propagace - nyní už lze hovořit o zmrzlinářské společnosti v plném rozsahu - by Fabbri neudělala ani v Americe.
Padesátá léta se dělí o vládu se šedesátými, a ve zmrzlinářské velkospolečnosti přebírá žezlo již třetí generace potomků Fabbrových.
Podnikatelský rodový gen po zakladateli Genaru Fabbrim a prvních následovníků Alda a Romea, se naštěstí přenášel na další pokračovatele rodu, kteří v té době již ve světově proslulé firmě, nalézali své životní poslání a do jejího dalšího chodu vkládali v plném rozsahu své schopnosti, elán mládí a nadšení pro další rozvojové poznatky. V roce 1961 mění společnost místo svého působení do oblasti Portomaggiore, kde působí dodnes.
Firma se rozrůstá do stále většího rozměru, jehož plošná výměru přesahuje hranici 180 000 čtverečních metrů.
![](/pictures/zpravodajstvi/2020-3-2_image-20200302170535-1.png)
Značka Fabbri se stává známá v milionech italských rodinách díky svému zmrzlinovému programu, včetně mnohočetných surovinových přípravků, potřeb a doplňků.
Rok 1980 je rokem kdy významový pojem Fabbri se přenáší přes vodní plochu Atlantického oceánu, ale zároveň i proti směru otáčení Zeměkoule, kdy expanduje na asijskou pevninu.
Téměř každý dopad zápalné jiskry obchodní expanze italské zmrzlinářské společnosti znamená vzplanutí obchodní vatry s logem Fabbri. V době kdy si běh času poznamenává na své nekonečné pouti rok 1990, a kdy firmu vlastní již čtvrtá generace Fabbriů, počet zaměstnanců dosahuje čísla 250, výrobních linek lze napočítat 17 a balicích 23.
Průběh 90. let lze charakterizovat jako výrobní nástup dalších produktů, mezi které náleží mléčné výrobky, mixované produkty, nápoje, koncentráty, různé sorty káv, čajů a čokolády.
V prostorách firmy Fabbri vzniká naukové středisko výroby zmrzliny a cukrářských výrobků, kde se um této značky prostřednictvím pojízdných výukových středisek šíří prostřednictvím jeho absolventů do dalších obchodních prostor.
V novém tisíciletí je značka Fabbri již ustáleným pojmem zmrzlinářského světa s doprovodnými prvky své činnosti.
Rok 2005 je významným výročím jaké může v trvání firmy být, protože v tomto roce slaví FABBRI století své působnosti na potravinářské scéně v celosvětovém rozsahu. Její věhlas ji umožňuje vstup i na výsluní filmového festivalu v Benátkách pod názvem „CENTO ANNI FABBRI“ (století Fabbri).
V současnu rodinný holding Fabbri, kde se ve vedení vystřídalo již 5 generací, zaujímá pozici přední zmrzlinářské firmy, se vyznačuje produkcí 130 tématických výrobků dodávaných do více než 100 zemí. Je držitelem Košer certifikátu (židovská potravinářská norma) a Halal certifikátu (muslimská potravinářská norma). A je rovněž držitelem mezinárodních norem UNI EN ISO 14001, UNI EN ISO 9001: 2015, IFS and BRC.
V tomto roce - 2020 - společnost G. Fabbri SpA oslavila již 115 výročí svého vzniku a dobu působnosti na světovém trhu.
![](http://www.cukrar.cz/pictures/2020-02-03_B_2.JPG)