Cukrář.cz

Reklama



SIGEP 2019 - Bylo tu vše, ale zmrzlina především!

12.02.2019 | Autor: Jiří V. Řezáč | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených

Napsat, že je Itálie jedničkovým výrobcem zmrzliny v EU, by bylo naplněním podstaty výroku o nošení dříví do lesa. Řeč statistických čísel praví o 595 milionech litrů vyprodukované zmrzliny v roce! Ta se ukazuje být potravinou pro všechna roční období, tedy i zimě. Ledová pochoutka si tak  dobývá chuťovou přízeň u  každého stupně lidské populace, od malých „bambin“ po dospělého člověka.
Chutě v Itálii prokazují svou ustálenou hodnotu, jíž vévodí čokoláda a pistácie, které jsou nejčastěji konzumovanými zmrzlinami.
Rovněž se na letošním SIGEPU ukázala nárůstová tendence produkce i konzumace veganské zmrzliny, která má své priority v surovinách ovocného původu oproštěné laktózy, všech živočišných surovin, za případné příměsi vína nebo specifického koření.


Statistická data užitých surovin pro zmrzlinu v Itálii ukazují následující hodnoty 220 tisíc tun mléka, 64 tisíc tun cukru, 21 tisíc tun čerstvého ovoce a 29 tisíc tun jiného materiálu.
Zmrzlinová výroba na sebe váže i vedlejší ekonomické hodnoty, kterými jsou výroba a výzkum technických a technologických zařízení, odběr elektrické energie, využití zemědělské produkce, nákup pohonných hmot, zajištění procenta zaměstnanosti a dalším pozitiva mající kontinuální návaznost na tvorbu zmrzliny.

Žebříček výroby zmrzliny ve státech EU vykazuje následující hodnoty

1. Itálie            595  (mil. litrů)         6. V. Británie   258
2. Německo      515                          7. Belgie          199
3. Francie         454                          8. Holandsko   102
4. Španělsko    301                          9. Maďarsko      71
5. Polsko          264                         10. Norsko         56

Zakladatelem společnosti BABBI byl Attilio Babbi narozený v roce 1906. Malý Attilio vyrůstal ve vášni pro cukrářské výrobky. Od prvotní konzumace jej jeho záliba přivedla nejprve k malým experimentům při mísení cukrářských surovin, které začaly nabývat větších rozměrů, a právě tohle byl zlomový bod jeho osudu. V roce 1952 byl postaven nosný základ  cukrárenské společnosti l´ Azienda BABBI Dolciarie specializované na kornoutky, oplatky a cukrářské polotovary. Výběr surovin a jejich zpracování vycházel z filosofie mladé firmy, která si do štítu svého podnikatelského předsevzetí určila krédo perfektnosti, čerstvosti a poctivosti.
Rok 1958 pozměnil vývojový směr firmy a výrobní program přešel na výrobu speciálních cukrářských a zmrzlinářských potřeb a následným vývojem se společnost BABBI začala vypracovávat na pozdější legendu italského cukrářského a zmrzlinářského oboru.

RÝŽOVÁ zmrzlina
Společnost BABBI předvedla na veletržním SIGEPU, mimo jiné i rýžovou zmrzlinu. Výrobní firma má v řadě rýžových zmrzlin svoji dlouholetou tradici, ale na Sigepu předvedla novinku nazvanou STEVIA, přírodní rýže.
Tento druh zmrzliny umožňuje snadné a rychlé zhotovení zmrzliny bez cukrových přísad (produkt obsahuje pouze přírodní cukr). Vyznačuje se navíc absencí laktózy a zbytkových derivátů.

Zmrzlina PISTÁCIE NATURAL

Ochucující směs přírodní pistácie vzešla z potřeby již u dříve důkladně prozkoumané pistáciové hmoty docílit většího chuťového efektu. Pečlivý průzkum a vyhodnocení všech dostupných možností vyhodnotil optimální cestu ve způsobu rafinace,  při němž došlo k odstranění mechanických nečistot a doprovodných látek. Inženýři BABBI se snažili snížit rafinační teplotu při zachování působnosti tohoto procesu, čímž dosáhli snížení procenta kyselin, které mají vliv na chuť produktu. Výsledkem bylo zachování vizuální podobnosti, ale dosáhlo se navýšení působnosti chuti přírodní pistáciové hmoty.

Zmrzlina AZUROVÁ MODŘ

Charakter hmoty azzurro po marketingovém průzkumu navýšila lákavost při prodeji a stala se nezbytností cukrárenských vitrín. Tónina sladké souvislosti s barvami upoutala zejména dospívající a v dětech navodila pocit dospělosti. A starší konzumenty přivádí svoji jásavou podobou do doby mladistvé živelnosti. Svoji roli sehrála i skutečnost, že barva azzurro je pro Italy národním symbolem. Takže zmrzlina azzuro způsobuje virtuální posun v oblasti věkových hranic se samozřejmostí a bez pocitu omezení

Piškotová zmrzlina

Nová zmrzlina koncentrátu Babbi má typickou chuť piškotu v Itálii zvaného speculoos. Tento druh sušenky má specifickou karamelovou - skořicovou příchuť, která doznala chuťové popularity daleko za hranicemi Itálie, a tak není divu, že její ílákavé aroma použili vývojáři Babbi ke zhotovení žádané zmrzliny.

Tolik ve strohé stručnosti ke 40. ročníku veletržního festivalu SIGEP v Rimini. Jak již bylo výše popsáno, výstavních exponátů bylo mnoho, přemnoho a stejnou měrou je možné popisovat příbuzenské obory pekařství, cukrovinkářství, oborové techniky, kávy, čokolády, řadu rozmanitých soutěží, předváděcích akcí a doprovodných programů. A - samozřejmě - zmrzliny , která je tou dominantní veletržní pastvou pro oči, ale prostřednictvím ochutnávek i senzorickým potěšením. SIGEP je prostě SIGEP a kdo je víc? SIGEP je opravdovým Mount Everestem veletržního sladkostí a není v silách i prostorách ani speciálního cukrářského internetového portálu zachytit a popsat vše. Podle mých více než dvacetiletých zkušeností se SIGEPEM, by ani prosřednictvím sebeobjemnější románové publikace nebylo dostačující v jednom popisu vyjádřit plnohodnotný obraz veletržní scérie, která návštěvníkovi rozevírá oponu užasného sladkého představení o mnoha dějstvích ve 28 výstavních halách. A abych splatil dluh svému pocitu, který si každoročně z této riminské přehlídky sladkého umění odnáším, tak v průběhu roku se jednotlivými vstupy budeme k italské scenérie sladké svůdnosti průběžně vracet.

- konec -


Dnes je pátek pátek 29. března 2024
svátek slaví Taťána, zítra Arnošt

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.