�l�nek ze serveru Cukr��.cz (www.cukrar.cz)


V�echna pr�va vyhrazena (c) 2001 V�trn�k, s.r.o.
Upozorn�n�: Doslovn� ani ��ste�n� p�eb�r�n� tohoto materi�lu nen� povoleno bez p�edchoz�ho p�semn�ho svolen� spol. V�trn�k, s.r.o.
Takto vyti�t�n� str�nka nen� dokladem shody vyti�t�n�ho textu se skute�n�m �l�nkem a jako takov� nem��e ani b�t pou�ita.


27. ronk veletrhu SIGEP v Rimini

Autor: Ji ez z Vtrnku
Datum vyd�n�: 29.01.2006
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=795

A chladem trochu prokehl, pesto optovn sladce hejiv byl ji sedmadvact ronk proslulho cukrskho a zmrzlinskho veletrhu SIGEP.

A chladem trochu prokehl, pesto optovn sladce hejiv byl  ji sedmadvact ronk proslulho cukrskho a zmrzlinskho veletrhu SIGEP.
Progresivn veletrn show sladkho emesla  svm vvojem pronikajc i do pbuzenskch obor kuchaskho a pekaskho oboru opt ukzala prakticky neomezen rozsah monost tvr invence v emesle a to jak v rovinch technologickch, surovinovch, technickch, zpracovatelskch i umleckch.
SIGEP svoji evropskou proslulost pen i do sousednho asijskho kontinentu vetn americkho zmo a tola j si raz cestu ke svtov proslulosti, byla ji prodlouena o poadatelstv mistrovstv svta ve zmrzlinsk tvorb, kter se v Rimini pedstavilo u ve svm celkovm druhm ronku.

esk premira pod praporem firmy FRUJO


Pro esk nvtvnky bylo milm pekvapenm setkn se s historicky prvou eskou firmou na mstnm veletrhu, a to s jihomoravskm FRUJEM z Tvrdonic u Beclavi.
FRUJO, zaloen legendrnm podnikatelem Rudolfem Polakem, je irok veejnosti znm svm reklamnm sloganem - toje - a vrobn pvod firmy spoval v konzervaci ovoce aseptickm zpsobem bez chemickch psad, v nvaznosti na mln program a produkci komponent a surovin pro vrobu zmrzliny, vetn zmrzlinovch past, s nslednm rozenm o irok spektrum cukrskch produkt, tukovch npln, topping, pes  kuchysk program v podob bujonov rznorodosti, v, hotovch sms, zklad na tvorbu omek a mnohch dalch komponent pouvanch v gastronomii a majc sv vystn a v pekask vrob.
Vstoupit se zmrzlinovm programem na horkou pdu italsk zmrzlinsk mekky, by se mohlo na  prvn pohled jevit jako boj s vtrnmi mlny.
Avak rozmanitost vrobnho programu FRUJA dospla ji do rozmr pesahujc dosavadn odbyt jihomoravsk firmy, a to nejen jak v tuzemsk oblasti, tak i v rozmru vchodoevropskho trit a proto obchodn logika zaala volat po przkumu dalho odbytovho teritoria. Volby padla na riminsk SIGEP, je se stal onm prubskm kamenem dalch exportnch monost firmy FRUJO.



Zstupci firmy FRUJO


Symbiza Itlie a zmrzliny je proslulou vc o n tvrdonit stratgov velmi dobe vd a proto se volba  prezentace mraen pochutiny vyhnula obloukem usazen klasice a ton hrot propagace byl zaosten na zmrzliny ve stylu neotelch chut s koenitou pikantnost a s pohdkovm ndechem pchut " la babka koenka" a smovala tak trochu a do chuov avantgardy, majc svj vrchol v alkoholickch aromatech a podoby tzv. softovch zmrzlin.
Do prezentanho arzenlu tvrdonick firmy byly zaazeny takt odzkouen novinky jejich komern spch zajioval odbyt na tuzemskm a vchodoevropskm obchodnm kolbiti a mezi n pat prky pro cukre, pudinggy, mousse, vajen koktejly, hork okolda. topinggy, mexick a neapolsk smsi a ochucovac pasty uren pevn pro kulinskou gastronomie, ale i s monost pouit v pekaskm prmyslu.
Vstavn premiru FRUJA v jin Evrop,  s pihldnutm ke zmrzlinskmu  a cukrskmu vhlasu vybavujc se pod pojmem Itlie, je mon nazvat vstupem do jmy lvov, jen ml podle ohlas odborn i komern sfry vzbudit zjem s pozitivn odezvou.
A podle slov zstupc jihomoravsk firmy v duchu reklamnho sloganu - toje - respektive ji byla, prezentace, kter pedila oekvn jich samch.


Do cukrren pat i sluiv pracovn odv

Pozoruhodnou novinkou se prezentovala firma Ifi, znm vrobou zmrzlinskch vitrn, majc ve svm marketingovm programu v oblasti metodiky reklamn slogan: "Neptejte se co mete dostat, nbr eknte co chcete !"
Svm vrobkem inovativn zmrzlinov vitrny pekrauj hranice dosavadnch zvyklost budila znanou pozornost kolemjdoucch nvtvnk. Kruhov tvar s otivm lonm prostorem nen jenom disignovou upoutvkou, ale pedevm  praktickm zmrem prostorovho een a prezentac zmrzlinov nabdky. Autoi projektu pomrem e a vky vitrny pi otivm pohybu rondelu se zmrzlinovmi vanikami dospli do ideln shody zornho hlu pohledu zkaznka (pi prmrn vce lovka) a umonn jeho soustedn na jednotliv typy zmrzlin bez ruivch vliv okolnch pohled.
Variabiln objemovost ndobek 3, 5 a 7 litr umouje jejich stdan podle frekvence i poadavk zkaznk.



Kruhov otiv zmrzlinov vitrna


okoldov akademie
okoldov akademie je nzev skrvajc v sob kouzlo sladk poezie. Tuto gastropoetickou vizi piblila nvtvnkm veletrhu belgick firma Barry Callebaut, kter je spjata s tmto tmavm cukrskm zlatem ji vce jak 120 let. Pod kurzy zamen na zpracovn okoldy a sv poznatky v praktick verzi piblila nvtvnkm SIGEPU na tzv. okoldovnickm fru, s ukzkou ppravy tmav okoldy prostednictvm mnoiny kakaa, kakaovho msla a cukru, kdy v pomru mscch pomr s psadami vanilinu, vanilky, ppadn lecitinu se doshlo lahodnho chuovho efektu.  Barry Cellebaut produkuje 12 druh tmav okoldy s  psadou kakaa v rozmez 47,2 - 70 procent s nulovou ast mlka, 11 druh tzv. plnomln okoldy s obsahem mlka  14,6 -21.8 procent a s max. v kakaa 35 procent. Dle 6 druh bl okoldy, kdy podle typu vrobku se stdaly ve sv vtin pomry kakaa i mlka.
Chocolat doriginale je zkoprofilov okoldov produkt, jeho kakaov podl pochz z vyhlench kakaovch oblast, ktermi jsou Santo Domingo, Grenada, San Thom, Tanznie (73.1 % kakaa), Jva a Papua.
Pod nzvem Bio-Kuvertre pedstavila firma 6 produkt, jejich sloky pochz z oblast psnho zkazu pouit pesticid a hnojiv.
Posledn skupinou byla tzv. prmyslov okolda v 11 provedench uren jako psada pro cukrsk a pekask vrobky.
okoldov akademie pedvedla nvtvnkm pestrou klu zpracovn okoldy formou rznorodch zpsob jako je temperace, dekorovn , aromatizovn, plnn, glazurovn atd.



zmrzlinov artistika

Ledov tt, je roztt vechny chmury

Kdy oslava, tak  s poschoovm dortem!

Kdy si dt hraje, nezlob!

 

Podnikn po italsku s eskch akcentem
Setkn na SIGEPU s eskmi nvtvnky nen vjimenou zleitost, nbr ji nezbytnm astnickm doplkem. Dalm milm pekvapenm na esk zpsob bylo setkn s mladou sourozeneckou dvojic, pvodem z Ostravy, kter nevytvela  obvykl divck standard, nbr zde byla s pmm pracovnm zmrem. Na tom by nebylo nic neobvyklho, takovchto  vyslanc eskch firem zde bylo vcero. Ale tento podnikatelsk pr tvoc rodinn duo Zuzany a Jakuba Straanovch zde vyhledval nkupn monosti pro vlastn zmrzlinrnu nesouc nzev "Gelateria Gianni" se sdlem v Boloni.


Zuzana a Jakub Straanovch

Star a vd osobnost sourozeneckho dua Zuzana  s italskm pjmenm Bellini, pesdlila ze slezsk rodn hroudy do Itlie, kam podle dvnovk tradice nsledovala svho chot a jej zamstnn bylo prv ve zmnn zmrzlinrn, kdy po dobu esti rok mla monost v praxi poznvat chod takovhoto gastronomickho zazen. Po uveden zamstnaneck zkuenosti dolo k vyuit nabdky prodeje a nsledn koupi zmnn zmrzlinrny. Prosadit se v italsk zmrzlinov dungli je minimln titnskm poinem, jeho cesta k vytenmu cli vede po velmi srznm chodnku kvality a dobr marketingov a manaersk rozvahy. Zmrzlina pan Zuzany, jej vrobu ji pl roku obstarv bratr Jakub, je vhradn krmovho zamen, bez psad vody, s ptomnost erstvch mlnch komponent a vhradn erstvho ovoce, kdy jak suroviny tak i z nich vzel finln produkt je t nejvy cenov relace. Italsk klientela majc bez nadszky monost V.I.P. vbru, m v oblasti mraench pochutin pkn zhkan jazek. Italsk zmrzlinrna nen zdaleka pouze o zmrzlin a jejch pohrovch odvozeninch. Palainky se zmrzlinou vytv v "Gianni" nezbytn prodejn artikl, kter je obohacen  napklad o sortiment typu koblih plnnch zmrzlinou a dal, z naeho dosavadnho pohledu, recesn vrobky. O zmrzlinovch pohrech ji byla e, ale rozenou nabdku tvo mln pohry se zmrzlinovm doplkem. Zmrzlina tzv. pes ulici vytv nabdkovou klu velikostn lenitosti, vetn mnohotvar a chut zmrzlinovch dezert.
Pracovn sla v Itlii je tm luxusn zleitost a proto je redukovan na dv kmenov prodavaky, kdy ostatn prce majc souvislost s provozem zmrzlinrny vykonv vhradn esk rodinn pr, kdy jejich "Gelateria Gianni"  je v irm okol vyhledvanch mstem pro svj pvab a lahodnou chuovou nabdku.



Kdo odol, a zvedne ruku!

Naesan zmrzlina je tolik co naesan  ena

STAMPA
Domlouvat se v Itlii je nejvhodnj dvma jazyky. Pedevm italtinou a pot anglitinou. Nmina je uvna pouze sporadicky a v civilnm prosted velmi omezen. Pesto irok prostor pro domluvu tmto germnskm jazykem skt tiskov stedisko, po italsku Stampa, jemu vvod signora Roberta Massini, je se s nmi v sympatickm a zasvcenm rozhovoru podlila o dojmy souasn i o vize budoucnosti majc spojitost s veletrnm arelem fiera a se zamenm na odborn cukrsk a zmrzlinsk veletrh SIGEP.

Roberta Massini


Signora Roberta, nov veletrn arel letonm rokem pijm sv nvtvnky veletrhu SIGEP ji estm rokem. Porovnejte jeho vvoj od potku  po souasnost.
Zanu jet dve, a to starm arelem. Dvj vystavovatelskou nabdku ji nebylo mon z prostorovch dvodu akceptovat a museli jsme ji odmtat. Dalm problmem byla skutenost, e dvj vstavn arel se nachzel tm na okraji  centra msta a nesktal venkovn kapacity pro nvtvnick davy vetn parkovacch mst a  znan omezoval dopravn provoz.
Pavilony novho vstavit byly navreny a postaveny podle modernch architektonickch poznatk s pihldnutm k dobrmu pocitu nvtvnk kter je vytven  rozlohou, vkou a prosklenm hal a  vytvejc   tak pjemnou  atmosfru. Dalm pozitivem z hlediska klientely je ona skutenost, e veker vstavn plochy ve vech pavilonech jsou vzjemn propojeny, take nvtvnk nemus vychzet ven a kdo tak hodl uinit a z dvodu odpoinku na erstvm vzduchu i kouen, jsou pro nho pipraveny vkusn upraven venkovn plochy.
Dal vhodou pro nvtvnka i vystavovatele je to, e veker veletrn prostory se nalzaj v pzemnch rovinch a nen nutno se pemisovat do rznch poschod.

V jakm rozsahu se pohybuje statistika vystavovatelsk a nvtvnick asti?
Je kadm rokem stoupajc. V loskm roce jsme mli rovn poet 800 vystavovatel, z toho necelch 700 z Itlie a pes sto ze zahrani.
Co se te nvtvnk jejich poet pesahoval 96 tisc lid, z toho 86 procent domcch nvtvnk a 14 procent zahraninch. Italsk klientela sestvala z 50 procent ze severn Itlie a sted s jihem se rovnomrn podlil o zbvajc procenta s mrnou pevahu astnk z jihu.
Leton nvtvnost, sla jet nejsou kompletn, bude pesahovat 100 000 lid, co pedstavuje stoupajc tendenci.

Kter tmatick obory a v jakm poad byly zastoupeny na letonm SIGEPU ?
Na prvnm mst se jedn o zmrzlinov produkty, kter nsleduje cukrsk sortiment, pot okolda, dekorace, pekask tvorba a strojn zazen.

S ktermi novmi veletrnmi novinkami se setkali nvtvnci letonho veletrhu?
V tomto roce se uskutenilo ve vstavnm arelu mistrovstv svta ve zmrzlinov tvorb, kter se zastnilo celkem pes 40 soutcch ze 14 zem z Evropy, Severn a Jin Ameriky. Oproti losku se zvil poet odbornch fr ve zmrzlinskm, cukrskm, okoldovnickm, pekaskm oboru, i frum zabvajc se vrobou pizzy. Ji se nejedn pouze o fra podan italskmi odbornky, ale mnoh u nich maj mezinrodn charakter.
Krom toho organizujeme tzv.obalov frum pro cukrsk vrobky, kdy tento zpsob balen produkt v Itlii, a nejen v n, je velmi dleit z prodejnho hlediska. A t v tomto zajmavm oboru podme i pslunou sout.

Penesme se signora Roberta o rok dopedu. Jak nvum mte nachystan pro nvtvnky SIGEPU 2007?
Pro pt SIGEP ji budou k veletrn dispozici dv nov haly. Jejich prostory bychom chtli vnovat rozen cukrskho a pekaskho oboru, a to z toho dvodu, e dosavadn ronky se vyznaovaly pevahou zmrzlinsk profese, kter by tak zstala v dosavadn podob, ale ob zmnn odvtv svoj kvantitou posl. Pro rok 2008 mme opt zajitno  poadatelstv zmrzlinskho mistrovstv svta, kter tak vstoup do svho 4. ronku.

SIGEP 2005 je tedy za nmi. Tomu kdo byl ptomen, jistotn jet zstv v mysli pchu sladkch mylenek na dokonalou kvalitu zmrzlinsk a cukrsk tvorby v zemi, je  tyto obory povila na umn, kter nm pomh zpjemnit n ivot a navodit pjemnou atmosfru pi slavnostnch pleitostech i chvlch oddechu. A ten kdo jet nenavtvil pmosk Rimini a jeho veletrh m k tomu ji brzkou pleitost, nebo  SIGEP roku 2007, potaje od dnenho dne 28. ledna 06, zan ji za 359 dn!!!

Ing. Jan Voda ICS
zastoupen Rimini Fiera. S.p.A. pro R, SR.
tel. 224312163, fax: 224312164
e.mail.j.voda@ics-prague.cz
www.ics-prague.cz, www.sigep.it


Vytisknuto dne 29.03.2024 ze serveru
Cukr��.cz (www.cukrar.cz)
Konec �l�nku