�l�nek ze serveru Cukr��.cz (www.cukrar.cz)


V�echna pr�va vyhrazena (c) 2001 V�trn�k, s.r.o.
Upozorn�n�: Doslovn� ani ��ste�n� p�eb�r�n� tohoto materi�lu nen� povoleno bez p�edchoz�ho p�semn�ho svolen� spol. V�trn�k, s.r.o.
Takto vyti�t�n� str�nka nen� dokladem shody vyti�t�n�ho textu se skute�n�m �l�nkem a jako takov� nem��e ani b�t pou�ita.


Kvalitní domácí potraviny lidé poznají podle znaèky Klasa

Autor: Radim Øezáè
Datum vyd�n�: 05.06.2003
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=436

"První výrobek ocenìný touto znaèkou by mìl být pøedstaven koncem srpna na Zemì živitelce v Èeských Budìjovicích," øekl na dnešní tiskové konferenci ministr zemìdìlství Jaroslav Palas. Zhruba od záøí by pak lidé mìli tuto znaèku najít na potravinách.

fiogf49gjkf0d

OBR1

Nadstandardnì kvalitní a bezpeèné domácí potravináøské a zemìdìlské výrobky lidé poznají podle znaèky Klasa s logem v národních barvách. "První výrobek ocenìný touto znaèkou by mìl být pøedstaven koncem srpna na Zemì živitelce v Èeských Budìjovicích," øekl na dnešní tiskové konferenci ministr zemìdìlství Jaroslav Palas. Zhruba od záøí by pak lidé mìli tuto znaèku najít na ocenìných potravinách.

"Znaèka umožní orientaci spotøebiteli ve výrobcích," ocenil novou znaèku øeditel Státní zemìdìlské a potravináøské inspekce Jakub Šebesta. Znaèka zároveò slouží k identifikaci typických národních potravináøských produktù.

Textová èást znaèky KLASA v sobì spojuje dva významy. Klas jednak symbolicky vyjadøuje ryze èeský produkt a zároveò znamená nìco prvotøídního. "KLAS je symbolem zaèátku zemìdìlské produkce.

Písmenem A zaèíná abeceda, což vyjadøuje také urèitou špièku," uvedl námìstek ministra Rudolf Jánský. V grafické podobì tvoøí logo lipový list a slovo KLASA. Pro zdùraznìní vážnosti má písmeno barvy státní vlajky.

Na propagaci prvotøídních èeských výrobkù by podle Palase mìlo ministerstvo zemìdìlství roènì poskytnout zhruba 200 až 250 milionù korun. To je èástka srovnatelná napøíklad s Maïarskem, které za rok na tyto úèely vydá asi 300 milionù korun. Program podpory domácích potravin vèetnì správy známek kvality by od 1. ledna 2004 mìla pøevzít vznikající Marketingová agentura.
Znaèka bude výrobkùm propùjèena na tøi roky, po uplynutí této doby je možné vlastnictví znaèky prodloužit. Firmy pro získání znaèky musí splnit sedm kritérií. Patøí mezi nì napøíklad stanovený minimální podíl tuzemských surovin, odlišný pro rùzné druhy výrobkù. Produkt také musí být stoprocentnì zpracován v ÈR.
Na trhu již témìø deset let existuje znaèka Czech Made, kterou propùjèuje Sdružení pro Cenu Èeské republiky za jakost. Je udìlována za výrobky výjimeèné kvality, nejen v potravináøské oblasti.
Své potravináøské produkty podporují rozsáhlým marketingem nejen okolní státy Evropské unie, ale i novì pøistupující zemì jako tøeba Polsko èi Maïarsko. Pokud by ÈR podobný program nemìla, mohla by se po vstupu do EU ocitnout v konkurenèní nevýhodì, soudí ministerstvo zemìdìlství.


Vytisknuto dne 26.04.2024 ze serveru
Cukr��.cz (www.cukrar.cz)
Konec �l�nku