�l�nek ze serveru Cukr��.cz (www.cukrar.cz)


V�echna pr�va vyhrazena (c) 2001 V�trn�k, s.r.o.
Upozorn�n�: Doslovn� ani ��ste�n� p�eb�r�n� tohoto materi�lu nen� povoleno bez p�edchoz�ho p�semn�ho svolen� spol. V�trn�k, s.r.o.
Takto vyti�t�n� str�nka nen� dokladem shody vyti�t�n�ho textu se skute�n�m �l�nkem a jako takov� nem��e ani b�t pou�ita.


Jakou technologi vytvome lehaku

Autor: red.
Datum vyd�n�: 01.11.2019
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=3555

lehaku, kterou pouvme v cukrrenskch, restauranch a kavrenskch provozech, mme monost zskvat temi standardnmi zpsoby. Jedn se o pouit spreje, plynov bombiky nebo lehakovho vrobnku.

 

Šlehaku, kterou pouíváme v cukrárenských, restauraních a kavárenských provozech, máme monost získávat temi standardními zpsoby.
Pouití spreje je nejjednodušší zpsob pípravy produktu se šlehakovým dozdobením. Zmákneme výpustný mechanismus a je to.
V tomto pípad nemáme monost u co ovlivovat, protoe vše je pítomno uvnit podle toho, jak výrobce uznal za vhodné, respektive za výhodné. To vše dostaneme z obalu zmáknutím výpustného ventilu, který pod psobností oxidu dusného tento mix všerzných „dobrot“ vytlaí na svt.
Skutenost, e sprejovou šlehaku nalezneme v obchodech v bných regálech, napovídá, e sms musí být velmi „vhodn“ ošetena pro tento zpsob skladování. Je pouitelná kdykoliv i kdekoliv. Monost její operativnosti je dorovnána rením, nco za nco!



Dalším prostedkem k píprav našlehaného a ochuceného mléného krému je láhev na pípravu šlehaky za pouití plynové bombiky s náplní N2O a smetany ke šlehání. Píprava šlehaky na tento zpsob má oproti sprejovému pouití výhodu v tom, e do láhve vkládáme námi vybranou šlehaku s moností jejího dochucení podle našich i zákaznických pedstav.
Záporem tohoto zpsobu pípravy je cena bombiek, za souasného zpsobu nákupu. Díve, kdy se jednalo o eskou výrobu, se provádl nákup výmnným zpsobem, kdy vyprázdnné bombiky se vracely a  cena za naplnné, se rovnala pouze cen plynu ( + - menší manipulaní poplatek). Nyní se platí pokadé i za bombikové pouzdro.
Otázkou u této pípravy je optimálnost jejich nápln, kdy, a to ne a tak zídka, bývá nutné pouití více bombiek, aby se docílilo poadované konzistence šlehaky. Na tomto negativu se podílí obasné nedostatené naplnní nebo tzv. ufouknutí, kdy jsme pak nuceni pouít další bombikou nápl. Svoji roli sehrává té konstrukí uspoádání ventilu, který je souástí hlavového uzávru a ivotnost tsnní, kdy u tchto komponent platí okídlené rení, e nic netrvá vn. Kdyby ale alespo tak, protoe  v tomto pípad by byl u nkterých výrobk spíše vhodnjší výraz: nkolikrát a dost!

Tetí z uvedených zpsob pípravy je šlehakový výrobník.
Ten náleí do profesionální ady skupiny Kream, její všechny kovové souásti jsou vyrobeny z nerezové oceli. Zásobník má objemovou kapacitu 2.5 l smetany, kdy v pípad pouití balení Tetrapak, jej lze umístit do zásobníku a takto provádt jeho odbr, kdy tak nedochází ke zneišování zásobníku.
Šlehakomat  dosahuje hodnoty nášlehu a 300 %.

Uvedené údaje ohledn šlehakomatu uvádí výrobci i prodejce. Rozhodli jsem se pro pokus, který ml za rovných podmínek ukázat jak dlouho šlehaka vyrobená ve tech uvedených  šlehakových  zaízeních vydrí.
Naplnili jsme misky o stejném mnoství do stejné výše ze šlehakového spreje, ze šlehakové láhve za pouití bombiky.
Nechali jsme šlehaku psobit po dobu jedné, sedmi a ticeti minut.
Její podobu po uplynutí uvedených as mete vidt na následujících obrázcích.
Obrázky je moné klikem zvtšit.

 
                                                      
                                                      
 as 7 minut

                                                      as 30 minut

Krom toho jsme provedli další test, jak vydrí šlehaka dlouho v káv.  Opt jsme pouili
stejné ti zpsoby její výroby. Kávu jsme nalili do štíhlé sklenice o stejném mnoství a nastíkali šlehaku, kdy její výše pesahovala okraj o 5 cm. Nechali jsem šlehaku psobit do doby a se v jedné sklenici šlehaka dosáhne její horní úrovn. Snímek ukazuje stav po 42 minutách.

Ti monosti a ti výsledky ve stejné asové dob a za stejných podmínek a za pouití stejného druhu šlehaky. Výsledky, jak je na obrázních patrno, mají rozdílné hodnoty.
Test byl provádn za vnitní teploty 23 °C. Z uvedeného popisu je moná si utvoit pedstavu, jaký zpsob tvorby šlehaky je nejefektivnjší a pro výrobce nejpotebnjší.


Vytisknuto dne 29.03.2024 ze serveru
Cukr��.cz (www.cukrar.cz)
Konec �l�nku