�l�nek ze serveru Cukr��.cz (www.cukrar.cz)


V�echna pr�va vyhrazena (c) 2001 V�trn�k, s.r.o.
Upozorn�n�: Doslovn� ani ��ste�n� p�eb�r�n� tohoto materi�lu nen� povoleno bez p�edchoz�ho p�semn�ho svolen� spol. V�trn�k, s.r.o.
Takto vyti�t�n� str�nka nen� dokladem shody vyti�t�n�ho textu se skute�n�m �l�nkem a jako takov� nem��e ani b�t pou�ita.


Lto a zmrzlina - jedno jest

Autor: red.
Datum vyd�n�: 01.07.2019
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=3521

Zmrzlina pat mezi vnosn cukrsk artikl - tomu by mla bt pizpsobena tak prodejn strategie. Vitrna by mla bt vystavena do vlohy, do ulice nebo pmo proti vstupu do prodejn mstnosti. "Nkup zmrzliny je emocionln zleitost.

Zmrzlina si postupem asu vydobyla v gastronomii sebevdomou pozici. Ji není pouhým polotovarem, jeho chu je závislá na dobrém i špatném dni výrobce. V restauracích si ji toti kuchai vyrábjí sami a jsou schopni na ní vydlávat samotným prodejem. Hotelové provozy však mají na rozdíl od klasických cukráren na výrobu zmrzliny specifické poadavky. Restaurace vyaduje nejen vtší mnoství zmrzliny vyrobené pro pípadný prodej z vitríny, ale také výrobu malého mnoství speciálních, atypických zmrzlin i sorbet. Tuto variabilitu zaruí stroj Coldelite - Compacta Vario od spolenosti GOZ Gastro, který díky mimoádné variabilit nabízí monost okamité pasterace a výroby i minimálního mnoství zmrzlinového základu - od 1,5 a po 12 kg. Pi poízení takového stroje je nutné se zamit pedevším na optimální výkon a rychlost v pomru k potu prodejních míst zmrzliny a samozejm na ekonomiku provozu - tedy na spotebu energie a vody.

NA ZMRZLINU MUSÍ BÝT VIDT

Zmrzlina patí mezi nejvýnosnjší cukráský artikl - tomu by mla být pizpsobena také prodejní strategie. Vitrína by mla být vystavena pokud mono smrem do výlohy, do ulice nebo pímo proti vstupu do prodejní místnosti. "Nákup zmrzliny je emocionální, záitková záleitost, nikoli nákup denní poteby. Prodej zmrzliny me hotelu v píhodné lokalit pinést naprosto neekané obraty a zisky, které mohou vypomoci ve chvílích nedostatené vytíenosti ubytovacích kapacit," vysvtluje Marek Kašpar, obchodní manaer spolenosti GOZ Gastro.

Optimální prodejní teplota se pohybuje od -15 do -12 °C, pesná hodnota však záleí na receptue zmrzliny. Jinou teplotu vyaduje tzv. vodová, jinou smetanová zmrzlina. V nabídce zmrzlinových vitrín FB de Ranieri však existuje i vitrína s moností výbru sektorové regulace teplot. K výrob zmrzliny je krom kvalitního stroje teba další drobné vybavení, pedevším šoker a mrazicí skí k uchování zásoby vyrobené zmrzliny. Pro samotný prodej je pak nejdleitjší vitrína, je musí splovat estetické a technologické nároky. Nejmodernjší vitríny se drí nkolika základních pravidel: zmrzlina musí být viditelná i nejmenšími zákazníky - vhled do vitríny je ve výšce 68 cm, zmrzlina je naklonná k zákazníkovi pod úhlem 10° a musí být prezentována v úhledn upravených kopcích "gelato montagna". Nejdleitjším parametrem pi prodeji zmrzliny je hygiena a istota.

 

NEUVITELNÁ PÍCHU PISTÁCIE

Pro restauraci je vdy levnjší vlastní výroba zmrzliny, ale v písné návaznosti na objem prodeje. Technologie na výrobu zmrzliny patí mezi stedn nároné investice, samotná výroba zmrzliny není tak sloitá jako ostatní cukraina. Proto je lepší pro první sezonu prodávat zmrzlinu od dodavatele a na základ poptávky se rozhodnout pro vlastní výrobu. Vhodným ešením je volba kombinovaného výrobníku zmrzliny s okamitou pasterací Compacta Vario, kdy ve chvíli investice výrobce zmrzliny ušetí 30 % ceny na technologii a navíc získá monost vyrábt zmrzlinu kvalitní, nezávadnou hygienicky a s vysokým nášlehem - tedy ekonomickým efektem nesrovnatelným se zastaralou technologií.

Pochopiteln je nutné orientovat se také v nabídce zmrzlinových píchutí. Nejstarší výrobce zmrzlinových smsí, italská spolenost Fabbri, pímo pro hotely nabízí smsi Simplé, které se míchají pouze s vodou i mlékem. Zmrzlina je tak pipravena za 30 minut. Podle Matje áka, product manaera ze spolenosti Le Patio International, která smsi Fabbri nov na eský trh dodává, je z ovocných zmrzlin nejprodávanjší píchu jahoda a citron a dále klasická píchu jako okoláda a oíšek. Mezi skutené záitky pak patí autentická píchu praené pistácie nebo višová píchu Amarena. Vybírat lze i mezi skuten netradiními píchutmi, jako je Malaga Marsala (hroznové víno s rozinkami), Cassata Siciliana (kandované ovoce), dále okoláda s chilli nebo se zázvorem. Není na škodu zmrzlinu ve vitrín dozdobit, spolenost Fabbri dodává vlastní adu variegata (produkt pro zdobení).


Hlavn viditeln
Zmrzlina by mla být umístna ve vitrínách s vhledem ve výšce 68 cm nad zemí a prezentována pod úhlem 10° v úhledn udrovaném tvaru.


Vytisknuto dne 29.03.2024 ze serveru
Cukr��.cz (www.cukrar.cz)
Konec �l�nku