Článek ze serveru Cukrář.cz (www.cukrar.cz)


Všechna práva vyhrazena (c) 2001 Větrník, s.r.o.
Upozornění: Doslovné ani částečně přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího písemného svolení spol. Větrník, s.r.o.
Takto vytištěná stránka není dokladem shody vytištěného textu se skutečným článkem a jako taková nemůže ani být použita.


Obchod - to je diplomacie!

Autor: Libor Tenk
Datum vydání: 22.5.2019
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=3501

To stejné je potřeba vyžadovat i od vašeho personálu, protože nepozdravení zákazníka od prodavačky je hrubým prohřeškem proti obchodní etice. Pozdrav má být hlasitý a zřetelný a působit dojmem, že vychází tzv. od srdce.

 

Zdvořilost k zákazníkům je první stupínek k prodejním úspěchům. Tato zdvořilost by se měla projevovat nejenom v obchodě, ale i na ulici. Lidé si potrpí na pozdrav i oslovení a obchodník nesmí být proto na pozdrav skoupý. Potrpí-li si někdo na titul, neváhejte dotyčného i takto oslovovat, neboť lichotka je polovinou úspěchu v kontaktu, zejména u žen. Chybuje ten, kdo nezdraví svého zákazníka i na ulici, protože obchodník musí být ke svým zákazníkům pozorný jak v obchodě, tak i mimo něj. Je lepší pozdravit dvakrát neznámého nežli nepozdravit jednou svého zákazníka na ulici. Zdravte i ty, kteří k vám přijdou třeba jen jednou za rok. Neotáčejte se nikdy na druhou stranu, nebo neklopte zrak když máte potkat svého zákazníka. Dělá to na něho nedobrý dojem a vašemu obchodu to neprospívá.
To stejné je potřeba vyžadovat i od vašeho personálu, protože nepozdravení zákazníka od prodavačky je hrubým prohřeškem proti obchodní etice. Pozdrav má být hlasitý a zřetelný a působit dojmem, že vychází tzv. od srdce. Stejně tak by měli zdravit zákazníka i zaměstnanci z výroby, kteří se se zákazníkem střetnou v prodejních prostorách. Tento na první pohled zdánlivý detail hraje dosti významnou roli v zákaznickém výběru obchodu, zejména pokud se obchody stejných typů nacházejí ve vzájemné blízkosti.


Vytisknuto dne 16.9.2019 ze serveru
Cukrář.cz (www.cukrar.cz)
Konec článku