Cukrář.cz

Reklama



SIGEP 2019 v návštěvním progresu!

28.01.2019 | Autor: Jiří V. Řezáč | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených

Již ve čtyřiceti jednáních se odehrálo v lednovém měsíci letošního roku největší veletržní představení cukrářského umu spojeného s magickým pojmenováním SIGEP v přímořském letovisku Rimini. Tedy čtyři dekády s každoročním návštěvnickým progresem, který v letošním roce kulminoval na číslici rovných 200 000 návštěvníků! V současné době útlumu veletržních akcí prakticky v celém světě, se jedná o akt bezpochyby výjimečný a zároveň i úctyhodný.

To, že si italský SIGEP drží pozici světové cukrářské veletržní jedničky je nabíledni v podstatě po celou dobu jeho konání, ale zaslouží si zvláštní  obdiv zejména nad tím, že stoupající tendenci zájmu si dokáže  udržet i přes progresivní konkurenci internetovních médií, které mění pozici návštěvnické přítomnosti po celém světě. V nastalé otázce co je toho  příčínou, je k dispozici několik variant odpovědí. A to, že cukrařina má ve svém kouzlu působnosti jak vizuální podobu, tak i zároveň chuťovou. A ta posledně jmenovaná náleží k pěti základním smyslům člověka, kdy receptory jeho chuťových pohárků vytvářejí pojem všemocných emocí, které jak známo hýbají světem. Tento dokument faktu přitom ukazuje na význam cukrářského umění na psychiku člověka a jeho ovlivňování lidského zájmu a zároveň i ekonomického přínosu.



To na straně jedné. Tou druhou stranou významu mince úspěchu je vztah italských pořadatelů k cukrařině jako takové, kdy je z tohoto širokého spektra výrazových a chuťových možností  potřebné zdůraznit ryzí jádro italského zlatého ořechu cukrářského umění, kterým je proslulé „gelato italiano“, tedy italská zmrzlina, která byla zastoupena ve veletržních prostorách doslovně v tunách.
Připočteme-li k výčtu pozitiv i působnost italského disignu, včetně jejich smyslu pro veletržní show, dostaneme souhrn veličin, které veletrhu SIGEP zajišťuje široké spektrum návštěvnického zájmu v jeho každoroční progresivitě.

Na zmrzlinářské přehlídce SIGEP bývá pravidelnou a nezbytnou součástí největší a nejstarší producent zmrzlinových strojů italské CARPIGIANI v nedílném spojení se svojí zmrzlinářskou odnoží GELATO UNIVERSITY CARPIGIANI prezentující své produkty v podobě osvětového know how ve dvanácti státech na třech světových kontinentech. Výstavní plocha o rozměru více než 1000 čtverečních metrů tohoto světového zmrzlinového giganta poskytovala prostor pro zájemce zmrzlinového opojení, kteří přišli za ponaučením či pokocháním se osobitou chutí a vzhledem hmoty, jejíž charakter má chladivý základ, z něhož ale hřeje magický půvab chuťového požitku.
Tedy zmíněná plocha byla prostředníkem odborných poznatků  v předváděcích konferencích určené pro profesionální tvůrce i laické zájemce o zmrzlinové poznání, a to z celého světa. Obdobným způsobem lze hovořit nejenom o dalších světových značkách zmrzlinářského průmyslu, ale i o drobných výrobcích, kteří mají v naprosté většině společné místo původu, kterým je královská země zmrzliny, Itálie.



O mimořádné výstavní návštěvnické účasti svědčí i fakt, že dokonce i na pánských toaletách stála dlouhá fronta!

To, že SIGEP není pouze oborová přehlídka sladkého umění, svědčí i rozsah jeho výstavní nabídky sestávají ze spřízněných oborů typu pekařství včetně jeho jemné odnože, čokolády, kávy, cukrovinkářství, pizzy, směsí, přípravků, těstovin, výrobních doplňků, pracovního oblečení a pomůcek.
Do tohoto zjednodušeného výčtu náleží rovně i bezpočet převáděcích akcí, soutěží různorodých tématických oborů i doplňkových programů a rovněž obrovského množství technologií a oborové techniky, které předvádělo 1250 vystavovatelů na ploše 129 00 čtverečních metrů v prostoru 28 výstavních hal.

- pokračování příště -


Dnes je úterý úterý 19. března 2024
svátek slaví Josef, zítra Světlana

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.